בית המשפט המחוזי בלוד גזר אתמול 18 שנות מאסר על ויקטור קטן (76), שהורשע ברצח באדישות של אופיר חסדאי בחניון בקניון ברמלה, בעקבות ריב על חניה.
בנוסף, קטן יפצה את משפחתו של חסדאי ב-258 אלף שקלים - כ-220 מהם יחולקו לבנותיו של חסדאי, ואילו היתר יועברו לאלמנתו של חסדאי, דקלה.
2 צפייה בגלריה
yk13951838
yk13951838
(הנאשם, ויקטור קטן | צילום: קובי קואנקס)
השופטת ליאורה ברודי, שישבה בראש הרכב השופטים, קבעה כי מעונש המאסר שנגזר על קטן ינוכו ימי מעצרו, כמקובל. "בקביעת מתחם העונש נתנו את דעתנו שמצד אחד הוא ירה שתי יריות מטווח קצר, אחת מהן ירייה קטלנית", טענה. "מצד שני מדובר באירוע לא מתוכנן שהנאשם היה נתון בחרדה למצבה של אשתו. התחשבנו בגילו, מצבו הרפואי והנסיבות של הנאשם - כל הפרמטרים שהחוק דורש לבחון ולתת להם משקל. נתנו משקל לנושא של הרתעת הרבים בוודאי ששימוש בנשק חם על רקע סכסוך של מה בכך", פסקה.
דקלה, אלמנתו של אופיר, הביעה סיפוק מגזר הדין. "אני יוצאת מאוד שמחה. מגיע לו. הוא (אופיר - ג"מ) יוכל לנוח על משכבו בשלום סוף-סוף אחרי חמש שנים. אני מתרגשת, מוצפת ברגשות מעורבים. השיקום התחיל עם בתי הגדולה, ושתי הקטנות זה שיקום בבית. אנחנו רוצים שיהיה להן טוב", תיארה לאחר הדיון.
2 צפייה בגלריה
yk13951834
yk13951834
אופיר חסדאי ז"ל עם משפחתו
עורך הדין אבי כהן מהסנגוריה הציבורית, שייצג את קטן, אמר בתום הדיון: "אין ספק שמדובר במקרה טרגי מאוד. כולנו משתתפים בכנות רבה מקרב לב בכאבה של משפחת המנוח ואלמנתו ובנותיו ומאחלים להם כל טוב", אך סייג: "פסק הדין הוא שגוי. חשבנו שהיה מקום לא להרשיע. נערער לעליון".
הרצח של אופיר חסדאי, בן 40 במותו, לפני חמש שנים, טילטל את המדינה. ויכוח אקראי על חניה הוביל את קטן להשתמש באקדחו האישי, בו ירה באופיר מטווח קצר פעמיים. הכול התרחש לנגד עיניהן של דקלה, ובתם בת התשע; שישבו במכונית. לאופיר ז"ל שלוש בנות: תאומות, שהיו אז בנות תשע וחצי ולאחת מהן שיתוק מוחין והיא מתניידת בכיסא גלגלים; וילדה נוספת, שהייתה בת תשעה חודשים ביום הרצח, גם היא לוקה בניוון שרירים.