"ההחלטה הזו מחזירה לי את האמון במערכת המשפט, ואני מקווה שהיא תיתן לעוד בנות רבות את התקווה והכוח לחזור להאמין במערכת הצדק", כך הגיבה אריאל נעים (26), המתלוננת נגד הגינקולוג גיא רופא, שאתמול פורסם כי הוחלט להאשימו בעבירות מין.
פרקליטות מחוז חיפה הגישה אתמול כתב אישום נגד רופא, גינקולוג וכוכב רשת.
ההחלטה התקבלה בעקבות שימוע שנערך לו.
הפרשה נחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בתחקיר מקיף על פעולותיו של רופא כלפי כמה מטופלות, והוא אף נעצר בתחילת 2022.
2 צפייה בגלריה
yk13951836
yk13951836
הנאשם, גיא רופא
אחת המתלוננות סיפרה כי רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית, מתלוננת נוספת העידה שהניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין "כאן אמור להיות לך נעים". צעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד אף שפנתה אליו מסיבה אחרת, וכלל לא התלוננה על אי-נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, הן העידו שהוא חיזר אחריהן בעיקשות באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. התלונה היחידה שנשארה בתיק ושעליה מתבסס כתב האישום שיוגש נגדו בכפוף לשימוע היא זו של אריאל נעים.
2 צפייה בגלריה
yk13952187
yk13952187
(המתלוננת, אריאל נעים)
נעים מסרה בעקבות הגשת האישום: "אני מאוד מתרגשת מהבשורה", תיארה. "אני יודעת שהדרך עוד ארוכה ולא פשוטה, אך זה עוד צעד קטן לקראת הוצאת הצדק והאמת לאור".
בשבוע שעבר שיתף רופא ברשת "תרדס" של מטא על פתיחת מרפאה חדשה בימים אלה. בנוסף, לפני כחצי שנה חזר רופא לתפעל את עמוד האינסטגרם שלו, שם הוא מעלה תכנים הקשורים לתחום עיסוקו ומעניק ייעוץ לנשים שפונות אליו.
בדצמבר החליטה הפרקליטות להגיש נגד רופא כתב אישום בכפוף לשימוע, וכאמור לאחריו נשארה ההחלטה על כנה. במקביל הגישה נגדו נעים תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקל בגין נזק נפשי שמקורו ברשלנות, היעדר פיקוח, ניצול מעמד לרעה, הפרת אמונים ופגיעה בשלום ואמון ציבור הנשים בישראל. "מישהו צריך לקחת אחריות ולשלם על הנזק הנפשי שאני מתמודדת איתו", אמרה.
הנאשם, גיא רופא