הגענו לפאפוס, העיר הקטנה שלחופו המערבי של האי הקפריסאי, אחרי שעה של טיסת בוקר עם חברת התעופה הקפריסאית TUS. עונת התיירות ממש בתחילתה, ולכן לא היו תורים ארוכים בשדה התעופה. היינו בעיר שלושה ימים ולילות, שבהם קמנו והלכנו לישון עם נוף הים, שקיעות מטריפות, אוכל טוב והרבה שלווה שנחוצה לנו מאוד בימים אלה.
הסתובבנו בעיר העתיקה של פאפוס עם מדריכה מקומית. העיר בתנופת צמיחה ויש בה כרגע מעל 200 פרויקטים בבנייה. מחוץ לאתרי הבנייה היא נקייה ומטופחת. בעיר העתיקה תוכלו למצוא חנויות רבות של מזכרות, בתי קפה ומסעדות, הרבה פיצריות, והרבה אמנות שפזורה בסמטאות הציוריות, כולל ציורי גרפיטי מרהיבים.
3 צפייה בגלריה
yk13967528
yk13967528
(רחובות העיר פאפוס)
מפאפוס אפשר לצאת לסיור ביקבים מקומיים בהרי פנאיה. אנחנו סיירנו שם עם סומלייה המלון, ג'ורג', שהסביר באנגלית ובסבלנות רבה על זני הענבים המקומיים והיקבים המובילים באזור. מומלץ, גם לא בהכרח כחלק מסיור, להגיע ל-Tsangarides Winery, שנמצא 25 דקות נסיעה מהעיר. שם תוכלו ליהנות מטעימות יין ומפלטת גבינות איכותית, וגם לקנות בקבוקי יין בוטיק בשבעה יורו לבקבוק.
בפאפוס כ-60 מלונות. התארחנו וביקרנו בשניים מהם — אנאבל (Annabelle) ואלמירה (Almyra), של רשת תאנוס, שלה שלושה מלונות בעיר. שני המלונות סמוכים זה לזה, והנופשים מורשים ליהנות מהמתקנים בשניהם. הם מציעים כל מה שחופשה ים תיכונית כיפית עשויה ממנו, ואפילו מאפשרים כניסה לכלבים ומציעים להם מתקני שעשועים ופארק קטן. מיקום המלונות נוח מאוד, כעשר דקות נסיעה מנמל התעופה, על טיילת החוף ובמרחק נסיעה קצרה ממרכז העיר. שניהם מתאימים לזוגות ולמשפחות.
3 צפייה בגלריה
yk13967526
yk13967526
רחובות העיר פאפוס | צילום: שאטרסטוק
מלון אנאבל המפואר, שפועל כל השנה ולא רק בקיץ, כולל 244 חדרים ומשקיף אל נמל פאפוס והמבצר הביזנטי שבו. העיצוב אלגנטי, ובמלון 23 סוגי חדרים, כולל חדרים עם שתי קומות, סוויטות עם נוף לים ווילות עם ג'קוזי. בשעת אחר הצהריים, אולי אחרי עיסוי מפנק בספא, מומלץ לרדת לחוף ולצפות בשקיעה המרהיבה.
במלון גם שבע מסעדות ומתקני ספא. אחת המסעדות היא mediterraneo האיטלקית, שמציעה מבחר מנות ממרכיבים אורגניים וממוצרים איטלקיים מיובאים. במרחק הליכה קצר מהמלון, על הטיילת, נמצאת המסעדה האסייתית Antasia, שבבעלות רשת תאנוס. היא מציעה סושי איכותי, מנות בשילוב טעמים אסייתיים וים תיכוניים ותפריט קוקטיילים עשיר – אל מול נוף הים והשקיעות. מי שיגיע למלון לחופשה במסלול פנסיון מלא יוכל ליהנות מארוחת ערב גם שם. מחירי חופשות במלון: מכ-780 שקל ועד כ-4,000 שקל ללילה לזוג. במלון השני, אלמירה, המחירים נעים מכ-750 שקל ועד כ-3,000 שקל ללילה לזוג.
3 צפייה בגלריה
yk13954634
yk13954634
פאפוס. מלון אנאבל | צילום: יח"צ
רשת ת'אנוס, שפתחה לאחרונה גם מלון במיקונוס שביוון, נמצאת בבעלות משפחת מיכאלידס, שידועה ביחסה החם לישראל. האב המייסד היה בין חבריו הקרובים של שמעון פרס ז"ל ותרם בשעתו לכינון היחסים בין ישראל וקפריסין.
עוד מלון שנחנך ממש לאחרונה בפאפוס הוא מלון בוטיק לזוגות בלבד של קבוצת Kuutio הקפריסאית, שמציע מחירים אטרקטיביים וחוויית נופש וקולינריה גבוהה. המלון נמצא בלב העיר העתיקה, במרחק הליכה מהטיילת. יש בו 77 חדרים וסוויטות יוקרתיות, מתוכן שמונה מפוארות עם בריכה וג'קוזי פרטיים. במלון פועלת מסעדת "ג'פטו" בהובלתו של השף הישראלי רפי כהן, המציעה תפריט ים תיכוני מובחר עם חומרי גלם טריים מהאזור, כמו שמן זית המיוצר במפעל מקומי, ויינות מיקב מקומי הממוקם במנזר עתיק. המלון מציע גם בר גג מרהיב עם נוף לים, שפתוח עד שעות הלילה המאוחרות.
המלון החדש הוקם על שטח מלון "דפני", שהיה בבעלות משפחת כריסומילוס ובניהולה של מריה, אם המשפחה, לאורך שנים רבות. בנה, אנתימוס אקונומידס, שממש גדל במלון והפך לאיש עסקים, החליט לבנות אותו מחדש כמלון בוטיק יוקרתי לזוגות.
"העם הישראלי נמצא עמוק בלב שלי, והקשרים העסקיים העמוקים שיצרתי במשך השנים עם הישראלים הפכו במהרה ליחסים חמים", אמר לנו אקונומידס. "מלון הבוטיק שלנו מהווה עבורי חלום שהתגשם, והפך עם הזמן לפרויקט סנטימנטלי ולא רק עסקי. הוא הוקם לזכרה של אמי שנפטרה לפני כחמש שנים, ושהעניקה את חייה למלון במשך יותר מ-20 שנה".
ואם המרחק מישראל גורם לכם לגעגוע, תוכלו למצוא במרחק הליכה קצר את "סבא", מסעדה ישראלית כשרה עם שווארמה עסיסית וקוסקוס אוורירי וכמובן מוזיקה ישראלית.
הכותבים היו אורחי קבוצות Thanos Hotels & Resorts ו-Kuutio