ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אתמול בקריית-שמונה והגיע לחמ"ל העירוני, אך ראש העיר אביחי שטרן לא הוזמן למפגש - ואף לא עודכן על קיומו. לאחר הביקור זעם שטרן, ואמר כי "לתושבי קריית-שמונה אין זמן, סבלנות וכסף להצגות של פוליטיקה זולה בזמן מלחמה". לדבריו, "בשביל הממשלה הזו - הכל הצגה. פייק של אכפתיות, ביטחון ועשייה. רה"מ הגיע ל'סיור' רושם בצפון והקיף עצמו בשחקנים בכדי לחזק את מעמדו הליכודי.
1 צפייה בגלריה
yk13953782
yk13953782
(נתניהו לא נפגש עם ראש העיר, אבל כן עם מועמד מטעם הליכוד)
למרות שלא נפגש עם ראש העיר, נתניהו נפגש עם מועמד הליכוד לראשות העיר, חבר המועצה אלי זפרני, שמקורב לרעיית רה"מ, שרה. זפרני אף פירסם על כך פוסט בפייסבוק, שבו אמר כי נתניהו קיבל ממנו "סקירה קצרה על הפינוי ועל תחושת התושבים שפזורים בכל רחבי המדינה". על אף שנפגש עם זפרני, נתניהו מסר בתגובה כי לא תואמו לו פגישות עם גורמים אזרחיים בעיר וכי “זפרני הגיע על דעת עצמו”.
זפרני תקף את שטרן על כך שמתח ביקורת על נתניהו, ואמר כי "הוא נטש את קריית-שמונה ועסוק מבוקר ועד ליל בראיונות בתקשורת במקום לסייע לתושבי העיר".
שר הפנים משה ארבל התייחס לביקור נתניהו, ואמר כי "החלטת צוות לשכת ראש הממשלה למדר את ראש העיר קריית-שמונה אביחי שטרן מהסיור שהתקיים בעיר - מעידה על שיקול דעת לקוי וחוסר ממלכתיות בזמן מלחמה".
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום סיור צבאי והערכת מצב ביטחונית בגבול הצפון. לא תואמו לו פגישות אזרחיות, לרבות לא עם ראש עיריית קריית-שמונה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי נפגש אתמול עם ראשי הרשויות בצפון, לרבות עם ראש העיר קריית-שמונה".
בתוך כך, התייחס אתמול נתניהו לראשונה לשמועות על מצבו הרפואי - ומטעמו הובהר: "ראש הממשלה איננו חולה ובוודאי איננו חולה 'בסרטן הלבלב' (מחלה סופנית, אשר כוללת ככלל מוות מהיר תוך מקסימום שנה)".