העימות בין בנימין נתניהו לאיתמר בן גביר עולה שלב: לאחר שיו"ר עוצמה יהודית האשים את ראש הממשלה כי הוא מסתיר ממנו את טיוטת ההסכם לעסקת שחרור החטופים, הגיעה הסנקציה הפוליטית: בן גביר הודיע לנתניהו כי סיעת עוצמה יהודית בכנסת תחרים את הצבעות הקואליציה וכי היא משוחררת מכל מחויבות קואליציונית.
"לאור העובדה שראש הממשלה מסתיר את טיוטת ההסכם עם חמאס, הכוללת סעיף של סיום המלחמה, עוצמה יהודית תצביע לפי צו מצפונה ולא תהיה מחויבת לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפסיק להסתיר את טיוטת ההסכם", נאמר בהודעת המפלגה.
1 צפייה בגלריה
yk13954324
yk13954324
(בן גביר | צילום: עמית שאבי)
בן גביר עצמו חשף השבוע בכנסת התנהלות חריגה בינו לבין לשכת ראש הממשלה בכל מה הקשור לטיוטת ההסכם. "בצאת השבת שוחחתי עם ראש הממשלה. ביקשתי ממנו לצפות בטיוטת ההסכם, והוא הסכים ואמר שאגיע ללשכתו על מנת שאראה בעיניי את הטיוטה", טען, "ביום ראשון הגעתי ללשכת ראש הממשלה על מנת לצפות בטיוטה. עוזריו טענו בפניי כי הוא עסוק ואינו יכול להתפנות, כאשר אחד מהם פלט: 'איזו טיוטה? אין טיוטה'. עוזר אחר אמר: 'אה, יש טיוטה, תגיע מחר לראות אותה'".
בן גביר סיפר כי הגיע ושוב סירבו להציג לו את ההסכם. "אחרי זה התקשר ראש המל"ל צחי הנגבי וביקש 'להסביר לי את הקווים עליהם סיכם הקבינט הקטן'. חזרתי על דרישתי לצפות בטיוטת ההסכם, אך לתדהמתי ראש המל"ל הכחיש כי קיימת טיוטה כזו".