זו הייתה רכיבת אימון שגרתית עבור סגן אלוף ישראל באופניים, גיא תימור, שבה חייו נגדעו על ידי נחמן חורי, שנהג תחת השפעת אלכוהול וללא רישיון.
תימור, בן 21 ממושב יד נתן, היה חבר בנבחרת ישראל באופני מסלול ובאופני כביש, ונצפה לו עתיד מזהיר בתחום. הוא ייצג את ישראל בשנים האחרונות באליפויות אירופה והעולם. תימור התאמן אתמול לקראת תחרות בצ'כיה שבה היה צפוי להשתתף עם שאר חברי הנבחרת. לצד התחרויות הבינלאומיות, זו הייתה שנה עתירת הישגים עבורו ברמה הלאומית. כאמור, השנה הוא זכה במדליות כסף באליפות ישראל גם באופני מסלול וגם באופני כביש עד גיל 23.
2 צפייה בגלריה
yk13955904
yk13955904
(גיא תימור ז"ל)
"זו אבדה ענקית וכואבת" סיפר צחי בויגן, מאמנו של תימור. "לא ייאמן איך ברגע אחד נלקח מאיתנו חבר. גיא התחיל לרכוב כבר בגיל שמונה, ובצבא היה ספורטאי מצטיין".
בויגן תיאר את תימור כ"אדם שכולו נתינה, והדרך הטובה ביותר לראות את זה הייתה בצורה שבה רכב", שיתף. "רכיבת אופניים היא לכאורה ספורט אישי, אבל הקבוצתיות משחקת תפקיד משמעותי. וגיא היה תמיד אדם שדאג קודם להישג הקבוצתי לפני ההישג האישי".
מעצרו של הנהג הדורס, בן 20 מקריית-מוצקין, הוארך אמש בבית משפט השלום באשקלון בחמישה ימים. סעיפי החשדות נגד חורי כוללים, בין השאר, גרימה בכוונה או באדישות למותו של אדם, והפקרה אחרי פגיעה.
במשטרה אמרו כי הוזעקו אתמול למושב רווחה, בעקבות דיווח על רכב שנוהג בפראות ומסכן את הציבור. ניידות שאיתרו את הרכב כרזו לו לעצור בצד הדרך, אך הנהג לא נשמע להוראות וענה להם: "אני המשיח ולא עוצר לאף אחד". בשלב זה, חורי החל להימלט תוך שהוא יוצא לכביש ראשי, שם פגע בתימור, שנהרג במקום.
2 צפייה בגלריה
yk13955968
yk13955968
הרכב של החשוד, נחמן חורי | צילום: דוברות המשטרה
אחד מחבריו של תימור, שגר בנגב ורוכב איתו מעת לעת, צפה בסרטון הפגיעה וסיפר: "זו לא תאונה. מדובר פה ברצח על הכביש. זה בן אדם שצריך לשבת בכלא עד יומו האחרון. אם זה לא רצח, אז מה נשאר לנו?"
בנוסף התברר מחקירת המשטרה, כי החשוד לא הוציא רישיון נהיגה מעולם, ובמארס האחרון אף נעצר לאחר שנתפס נוהג, והוגש נגדו כתב אישום. חורי נפסל מלהוציא רישיון נהיגה על ידי בית המשפט.
מאיגוד האופניים בישראל נמסר: "אנו המומים וכואבים את מותו של גיא בעוד תאונה מיותרת. אנו קוראים לרשויות להתחיל ולהשקיע בתשתיות רכיבת אופניים, על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד".
תימור הוא רוכב האופניים השביעי שנהרג השנה בתאונת דרכים. שניים מבין ההרוגים רכבו על אופניים חשמליים. לצורך השוואה, במהלך השנה שעברה נהרגו תשעה רוכבי אופניים בכבישי ישראל.