מאות בני אדם הגיעו אתמול ללוות את רס"ב זייד מזאריב בדרכו האחרונה. "יום לפני שנהרג הוא התקשר למשפחה ואמר להם, 'תשמרו על עצמכם. כשאני אחזור נעשה חיים, נשחק יחד ונלך לאן שאתם רוצים'. אבל לצערי הוא חזר אליהם ואלינו ללא רוח חיים", סיפר אמיר מזאריב, קרוב משפחתו.
זייד, בן 34 מזרזיר, שירת כגשש בחטיבה מרחבית דרומית בחיל הגנת הגבולות. אתמול הוא נפל בחילופי האש בדרום רצועת עזה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, הבת איאן (7) והבן מוסא (5). "איבדנו אדם נהדר, צנוע, כולם אהבו אותו", המשיך אמיר, "אהב לעזור ולתמוך, והיה ביחסים טובים עם כל מי שהכיר אותו. הוא היה מדבר עם המשפחה שלו כל יום. הילדים עדיין לא מעכלים שהוא נהרג. הם בוכים ושואלים, 'מתי אבא יחזור?' המורות שלהם סיפרו כי בכל פעם שהוא חזר לכפר הוא היה עובר אצל הילדים ומביא להם מתנות וממתקים. הוא חלם על עתיד טוב בשבילם".
1 צפייה בגלריה
yk13955914
yk13955914
(רס"ב זייד מזאריב ז"ל)
הוא הוסיף כי "הוא חי כגיבור ומת כגיבור. מגיל 18 הוא משרת בצה"ל, נמצא באזורים הכי מסוכנים. המון פעמים הוא סיכן את חייו למען האזרחים".
חברו ספד לו: "אהבתי אותו מאוד, כמו שהוא אהב את כולנו. דיברנו כמה פעמים בתקופה האחרונה והוא אמר לי, 'אני חוזר בקרוב. אל תדאג, הכל יהיה בסדר'. אולי יהיו אנשים שישאלו למה הוא סיכן את עצמו, אבל הוא היה מקריב מעצמו לא רק בעזה".