צה"ל איפשר ל"ניו יורק טיימס" גישה מיוחדת לבסיס שדה תימן - שהיה מוקד לדיון בבג"ץ בעתירת זכויות אדם השבוע, ולתחקיר שפורסם בחודש שעבר ברשת CNN על אודות "התעללות ועינויים בעצירים פלסטינים".
נכון לסוף חודש מאי, כ-4,000 עצירים עזתים שהו עד שלושה חודשים בשדה תימן, בהם כמה עשרות שנלכדו במהלך טבח חמאס ב-7 באוקטובר, לפי מפקדי המתקן ששוחחו עם ה"טיימס". הם הסבירו כי לאחר חקירה, כ-70 אחוז מהעצורים נשלחים לבתי כלא ייעודיים להמשך חקירה והעמדה לדין. השאר, לפחות 1,200, נוקו מאשמה והוחזרו לעזה.
"הקולגות שלי לא ידעו אם אני חי או מת", אמר מוחמד אל-כורדי, נהג אמבולנס בן 38 מעזה, שהצבא אישר שהחזיק בשדה תימן בסוף השנה שעברה, "הייתי כלוא ל-32 ימים, זה הרגיש כמו 32 שנה".
לפי התחקיר, העצורים בשדה תימן מוחזקים בהאנגרים פתוחים. אחד מהעצורים טען בכתבה שנאלץ יחד עם מאות אחרים לשבת אזוק על מחצלת עד 18 שעות ביממה.
ב"טיימס" תיארו אנשים שעבדו במתקן התעללות פיזית, הכאת אסירים ואף מכות חשמל. חלק מהעצורים דיווחו על פציעות חמורות, וחייל אחד אישר שראה סימני התעללות. לפי אנשים ששירתו בבסיס, 35 מתו במקום או לאחר שהובאו לבתי חולים. לדבריהם, חלק מתו בגלל פציעות או מחלות שנשאו לפני הכליאה, והם הכחישו שמישהו מהם מת בגלל התעללות.
רופאים צבאיים בכירים אמרו ל"טיימס" כי מעולם לא הבחינו בסימני עינויים, ומפקדים בכלא אמרו שניסו להתייחס לעצירים בצורה אנושית ככל האפשר. הם אישרו כי לפחות 12 חיילים הודחו, חלקם בשל שימוש מופרז בכוח.