הצעה אמריקאית בעייתית באו"ם: ארה"ב הפיצה אתמול לחברות מועצת הביטחון נוסח מתוקן של ההצעה שלה בעניין קידום עסקת החטופים. בניגוד לנוסח הקודם, בנוסח החדש יש שינוי לרעה מבחינת ישראל – והוכנסה בו קריאה "לשני הצדדים ליישם במלואם את תנאי העסקה ללא דיחוי וללא תנאים".
מדובר במהלך נוסף שמעיד על הלחץ הכבד שמפעיל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כדי לקדם את העסקה – עסקה שהוא מקווה שתביא לסיום מוחלט של המלחמה בעזה ותשפיע גם על זירות אחרות כמו לבנון. ביידן, נזכיר, חשף בסוף השבוע האחרון את ההצעה הישראלית במהלך שנתפס כניסיון "לחשק" את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע האיום הפוליטי הפנימי מצד שותפיו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' לפרק את הממשלה אם יסכים לסיום המלחמה.
אף שבממשל ביידן מתעקשים כי חמאס הוא שאשם בעובדה שעד כה לא הושגה עסקה, בממשל האמריקאי מפעילים גם לחץ על ישראל כדי להבטיח שתקבל את ההצעה שהיא עצמה גיבשה. מהלך נוסף שמעיד על שיטת הלחץ הכפול על ישראל וחמאס הגיע היום בהכרזה משותפת של ביידן ועוד 16 מדינות בעולם: בהצעה הם אמנם קראו לחמאס לקבל את העסקה והדגישו כי ישראל מוכנה להתקדם איתה, אבל קראו לשני הצדדים "להתפשר" על מנת להוציא את ההסכם אל הפועל. "ברגע מכריע זה, אנחנו קוראים למנהיגי ישראל, כמו גם לחמאס, לעשות כל פשרה סופית שנדרשת עבור סגירת העסקה", נכתב בהצהרה של ביידן ומנהיגי גרמניה, בריטניה, צרפת, קנדה, ארגנטינה, אוסטריה, ברזיל, בולגריה, קולומביה, דנמרק, פולין, פורטוגל, רומניה, סרביה, ספרד ותאילנד – מדינות שלפי ההודעה אזרחיהן מוחזקים בשבי ברצועה. "אנחנו קוראים לחמאס לסגור את העסקה, שישראל הסכימה להתקדם עימה הלאה, ולהתחיל בתהליך של החזרת אזרחינו", מסרו המנהיגים.