הגליל הוא הכותל הצפוני שלנו. יישובי הגליל רשומים בדברי הימים שלנו, ניצבים כאבני דרך בנתיבי ההיסטוריה של האזור. עדיין חיים בקרבנו ותיקים מעטים, ממחנה הימין, שפולטים מפיותיהם את הברכה "תל חי!" בבואם או בצאתם. "תל חי" - זו, אולי, המזוזה החילונית, המזכירה את ייחודו של חבל הארץ הצפוני. היו ימים שנאמני המחנה הלאומי קידשו את אנדרטת תל חי, והגנו על כבודו של טקס הזיכרון בי"א באדר - המוקדש ליוסף טרומפלדור וחבריו שנפלו בהגנה על המקום. אך הגליל, בכללותו, היה תמיד מקודש בקרב שני המחנות הפוליטיים.
עתה, יש לקוות כי אל מול המראות הקשים של תימרות האש והעשן המסתירות את שמי הגליל, יואצו במשרד האוצר התהליכים לשיקומו. הנתונים הקשים על החורבן הכלכלי בגליל הקדוש, על אובדן התיירים שלא מגיעים, על עשרות אלפי המפונים, מתיישבי הגליל, שנעקרו מאונס למלונות - כל אלו צריכים לעודד את הממשלה להעביר כל סכום שיידרש, ואף סכומים גדולים מאוד, כדי לחדש את פני הגליל.
ראשי המועצות המקומיות בגליל שידרו אמינות כאשר התחננו לקבלת סיוע ממשלתי לשיקום חבל הארץ הזה. לעומתם, יש להניח כי ישנם אזרחים מן השורה התוהים אם זו השעה הנאותה לפרישתם מן הממשלה של גנץ ואיזנקוט, ואם זו השעה לפתוח במערכת בחירות - בעוד חיילים מוכנים להקריב את חייהם למען הגנת המדינה. כל מי שביטחון ישראל מצוי בראש סולם העדיפויות שלו, טוראי כְּאלוף, חייב להתמסר כעת למאמץ הצבאי, ולא לקטטה הפוליטית. לכל הטיפול בנושאים האחרים, החיוניים, ייוותר די זמן לאחר תום חקירותיה של ועדת החקירה הממלכתית, שחייבת לקום.
במקביל לדיונים האין-סופיים, המשעממים ברובם, על סיכויי המשך קיומה של הממשלה, נשקלת האפשרות לפתוח במלחמה לחיסול פעילות חיזבאללה בגבול לבנון. איננו תאבי מלחמות, אבל היכן מצויה בתבל מדינה שמעבר לגבולותיה נורות רקטות לעבר אזרחים? לכן, ממבט ראשון, פתיחתה של מלחמה להשמדת חיזבאללה נראית צעד טבעי, בתגובה לירי. הרמטכ"ל הלוי כבר אמר כי מלחמה היא צעד הכרחי להשמדת או החלשת חיזבאללה. עם זאת, רב החשש לקורבנות נוספים, תוצאה טבעית של הקרבות שאולי ייפתחו ביוזמת ישראל.
רוב הציבור אינו מתעמק בהחלטות של הדרג המדיני והצבאי - ופשוט סבור כי מגיעה רגיעה לכל התושבים, בכל מקומות מגוריהם, כשם שחיוני להשיב הביתה את כל החטופים.
רוב הציבור אינו מתעמק בהחלטות של הדרג המדיני והצבאי - ופשוט סבור כי מגיעה רגיעה לכל התושבים, בכל מקומות מגוריהם