אילה חסון אוהבת להשתמש בקלישאות כגון "בואו לא נרמה את עצמנו", "צריך להגיד את הדברים כמו שהם" וגם "לשים את הדברים על השולחן". את המשימה היא כמובן לוקחת על עצמה, המרטירית, בהיותה נציגת המציאות הפשוטה והברורה בעולם שכולו אינטרסים, צביעות ומוסר כפול.
אם כך, בואו לא נרמה את עצמנו, נגיד את הדברים כמו שהם ונשים אותם על השולחן: כבר תקופה לא קצרה שהרצועה בהובלת חסון סובלת מרייטינג חלש. בימים לא מעטים היא מפסידה לכל התוכניות המקבילות בקשת, רשת וערוץ 14. זה נכון גם לשעה הראשונה (18:00 עד 19:00), וגם לשעה השנייה (19:00 עד 20:00). זה נכון גם לימים שבהם בשעות הללו מתרחש אירוע חדשותי בשידור חי, וגם לימים שלא.
יש לציין שהתוצאות של חסון היו טובות יותר בעבר, ואילו המגמה השלילית כיום לא שונה מרצועות אחרות בשידורי האקטואליה של כאן. אולם רק חסון נתפסת בימין כמי שהתכנים שהיא מספקת מייצגים את רוב העם, לעומת היתר. ובכל זאת, במקרה שלה לא שומעים ביקורת על הפער בין העלויות לרייטינג. התוכנית אמנם זולה להפקה, אבל לא העסקתה של חסון: לפי הערכות שפורסמו באתר וואלה באוגוסט 23', היא ככל הנראה שיאנית השכר בתאגיד השידור ואף מרוויחה יותר מהמנכ"ל, גולן יוכפז.
על פניו, מתבקש לתהות האם הנתונים מבשרים על דחיית האג'נדה הפרו-שלטונית והסגנון העיתונאי של חסון, שיחד עם מנהליה מאפשרים השמדת ערך של רעיון השידור הציבורי: אולי אין די והותר ביקוש לסדר יום שכמו נועד לרצות ישראלי אחד במיאמי, לטענות חסרות בסיס שמוצגות כעובדות ולאמירות קיצוניות שמלוות בנאומים נמלצים על הצורך באחדות. אלא שבערוץ 14 עושים את כל זה בחזקת מיליון, ושם המצב לא רע, כך שאם כבר הסיפור הפוך: חסון גם מרחיקה קהל מסוג מסוים וגם לא מספיקה עבור קהל מסוג אחר.
לכן, נדמה שהאקס-פקטור נמצא, כרגיל, בטלוויזיה עצמה. ושם האפרוריות והבינוניות של חדשות ערוץ 11 פוגשים פרסונה שכנראה רק אלוהים מסוגל לערוך, וגם הוא היה מתייאש אחרי יומיים. המהדורה אמש הדגימה כמעט הכל: קצב איטי וניהול שידור מסורבל; מקהלת פאנליסטים לא אטרקטיביים וחד-גוניים; תקלות טכניות מביכות; ומחסור בראיונות עם אנשים רלוונטיים. אגב, לאחרונה נרשמה גם התנפלות חריגה של חסון על כתבים ופרשנים, כפי שקרה למואב ורדי ומשה שטיינמץ. אתמול הגיע תורו של מיכאל שמש לחטוף. והאייטם האחרון לפני המהדורה, כלומר החשוב ביותר, אחרי דיון של עשר דקות (!) על מדובב מפוקפק? ראיון עם שפיטה. פלא שהצופים והצופות אומרים "שאט-אפ"?