ביקשנו ברשת רעיונות מה להכין לארוחת שישי. למעשה, זה היה מדויק יותר. ביקשנו שהמתכון לא יכיל מרכיבים אקזוטיים שצריך לנסוע לאיזה חור כדי לקנות, כי אנחנו לא ניסע. וביקשנו שהמתכון לא יכיל בשר וואגיו ב-350 שקל לקילו ואספרגוס ב-49 שקל לצרור, כי לא נקנה במחירים האלו. וביקשנו מתכונים שלא דורשים עכשיו שבעה ימים במטבח של מיליון משימות וכלים ללכלך, כי אנחנו עצלניות ואוהבות דברים מהירים וטובים.
6 צפייה בגלריה
נירה ורותי רוסו
נירה ורותי רוסו
נירה ורותי רוסו
(צילום וסטיילינג: רותי רוסו)
קיבלנו מאות רעיונות לארוחות שישי בדיוק כאלה. אנשים מכל הקשת הישראלית: המתנחל הארד קור, הקפלניסט האדוק, התל-אביבית, הקיבוצניק, הבשלנית מהפריפריה, המפונה מהצפון, המשוחרר ממילואים, החרדי חובב האוכל, הפודית המשקיענית, המחפף שאוהב יעילות, זאת שמוסיפה מיליון מרכיבים וזה ששם רק מלח ופלפל - שיתפו את המתכונים שלהם. גונדי פרסי, פסטה איטלקית מוקרמת, עוף בתנור אבל עם טוויסט, דג על הגריל או במחבת, מלא סוגים של סלמון, נגיעות של תאילנד, של יפן, אפילו דרום-קוריאה הייתה שם.
מסתבר שכולם יושבים לאכול בשישי. ודרך המנות שלהם, המדווחות או המצולמות, קיבלנו פתאום תמונה יפהפייה, רב-גונית, מורכבת אבל הרמונית, של המחרוזת הזו שמרכיבה את החברה הישראלית גם בימים הקשים ביותר שהיא ידעה מעולם.
שולחן השישי הענק והמגוון הזה הוא עוד תזכורת כמה הקיום שלנו כאן לא מובן מאליו וכוחו במורכבות שלו.
קחו כמה דקות לצלול לתוך ארוחות השישי של אחרים. אולי תזהו את עצמכם בתוכם, אולי בכלל תיקחו רעיון לארוחה שלכם.

סקורדליה

עם כרוב צלוי בתנור לשלוש שעות ביין, זעתר וסומק.
RealSamursi@
מתכון סקורדליה:
החומרים:
300 גרם שקדים לבנים או קמח שקדים
100 גרם צנימים
5 שיני שום
125 מ"ל שמן זית
30 מ"ל חומץ יין לבן או 45 מ”ל מיץ לימון
מלח ופלפל
1 תפוח אדמה קלוף ומבושל
ההכנה:
1. שמים את כל החומרים בבלנדר ומעבדים למחית חלקה ואוורירית. מתקנים תיבול אם צריך ומגישים עם שמן זית, בצל סגול חתוך לקוביות וקצת פטרוזיליה קצוצה מעל.

גספצ’ו ירקות חלוטים

גספצ'ו מירקות מרוסקים (חלוטים, מקולפים ומגולענים): מלפפונים, עגבניות, פלפלים, שיני שום, מעט בצל סגול עם שמן זית מהטעימים וקוביות קרח.
theroadtlv@

עוף עם לימון בתפוחי אדמה

מבשלים תפוחי אדמה עם סודה לשתייה עד חצי ריכוך, קוצצים פטרוזיליה, 4 שיני שום, שמן זית ומיץ מלימון, מערבבים עם עוף ותפוחי אדמה פורסים על תבנית עם לימון חצוי 210 מעלות על טורבו לשעה חלום שמתגשם.
le_poosh@

חזה עוף ברוטב אננס סמיך על אורז

בשישי בקיץ זה מתכונים תאילנדיים.
cheakpeadean@
החומרים:
500 גרם קוביות חזה עוף
קצת שמן
1 קופסת שימורים של אננס עם המיץ
1 כף סויה
2 כפות דבש
1 כף מיץ לימון
1 שן שום קצוצה
1 כף קורנפלור מעורבב ב-2 כפות מים
ההכנה:
1. מטגנים את העוף בשמן עד שמקבל צבע.
2. מוסיפים את יתר החומרים למעט הקורנפלור. מביאים לרתיחה. מבשלים 10 דקות.
3. מוסיפים את הקורנפלור ומבשלים עד שסמיך.

אסאדו

כ-4 דקות הכנה, גג: אסאדו עם עצם, פטריות, בצלים. קצת רוטב בלסמי מצומצם, טימין, מלח, פלפל ושמן זית. עיסוי ולתנור לחמש שעות מכוסה היטב. הכי פשוט, הכי טעים.
kadmoni@

מקלובה פתיתים בסגנון חמין

ירקות צרובים בתנור שכבות עם פתיתים שבושלו עם כרישה או בצל מוזהבים 8 דקות חצי כוס מים מלמעלה ולתנור. אפשר לשלוש שעות ואפשר גם לשעה בטמפרטורה יותר גבוהה. אצלנו אוהבים להגיש ליד סינייה כרובית ועגבניות.
NWeinryb@

פסטה איכותית

עם עגבניות שרי, אנשובי, צלפים, פלפל חריף, וויסקי מעושן.
BenBetzalel@

סלמון בתנור

מורחים על הסלמון שכבה דקה של ריבת פטל, ממליחים ומטפטפים בנדיבות טבסקו צ'יפוטלה. בתנור על טמפרטורה גבוהה (300 מעלת). השכבה העליונה יוצאת קריספית להפליא.
ErellitaA@
6 צפייה בגלריה
yk13957276
yk13957276
סלמון בגלייז

ארוחה צמחונית

2 כוסות קינואה 2 כוסות עדשים שחורות 400 גרם אפונה 3 גזרים 1 בצל צרור פטרוזיליה שמן זית כורכום מלח פלפל
שוטפים את הקינואה, העדשים והפטרוזיליה, לתבל, לערבב בעדינות ולהכניס לתנור על 180 מעלות למשך 40 דקות ולצנן על השיש. לסיום אפשר לפורר גבינת פטה מעל.
FightRacism777@

Radiatori al Crema di Zucca

דלעת/דלורית, בצל, יין לבן, אגוז מוסקט/משייה, סודה לשתייה, מקורמלים בסיר לחץ ואז טחונים בבלנדר עם פרמז'ן ושן שום.
shaiyallin@

חצילים ממולאים

חצילים, עגבניות ובשר טחון יש?
אם כן, אז חצילים ממולאים עם אורז שיספוג את כל הטעמים. עשיתי לסבתא בסדר פסח, השקעתי וקניתי קטנים והוצאתי את הבפנוכו ומילאתי אותו בבשר מתובל עם הבפנוכו של החציל, בסיר עם עגבניות, מים ותיבול, החצילים מרוחים בשמן זית. בערך שעה וחצי על הגז. לא חובה קטנים, אפשר לעשות רולדות מסלייסים של גדולים. עפנו על זה ממש, סבתא הגיעה לדמעות של אושר.
nati51082877@
6 צפייה בגלריה
yk13957277
yk13957277
(צילום: רותי רוסו)

קציצות בשר ברוטב עגבניות עם תפוחי אדמה

כאשר לפני כן משטחים את הקציצות ומטגנים אותן ורק לאחר מכן שמים אותן להתבשל עם העגבניות ותפוחי אדמה. יוצא מושלם.
Dampezeshk1@

כרובית עם בשר

כרובית מפורקת לחלקים (אני אמא של כזה מסנפרוסט), ממלאים בבשר טחון מתובל. אצלי אוהבים ברוטב אדום אבל הולך גם עם רוטב צהוב.
Reut21918544@

גספצ'ו ודג לבן

גספצ’ו קר (מה שיש לי בראש זה מקדמיה עם שמן זית מודגש), דג לבן כלשהו, קונפי בשמן ירוק. שניהם יכולים להגיע אפילו כמנה אחת, הגספצ'ו לבן כרוטב והדג ירוק באמצע. לא הרבה זמן הכנה והמצרכים יחסית סבירים ונמצאים במזווה.
LeibmanYosi@

עדשים אדומות

אפשר גם עדשים אדומות. אני מבשל את העדשים עם עגבניות מרוסקות ושמן זית מטגן מלא בצל קצוץ עם שום ובזיליקום. שופך מעל העדשים. אפשרי לאכול עם יוגורט מעל, אורז לבן או עוף בתנור.
MeidanB@

ארוחה מקסיקנית

נאצ'וס עם גבינה צהובה מותכת, גוואקמולי עם פלפל חריף, סלסה עגבניות או בשר טחון עם שעועית אדומה, שמנת חמוצה ולשתות בירה טובה.
ifatbar@

קציצות דגים וחלה

יש יותר טעים ופשוט מזה? למה להסתבך?
AmsiliRefael@

מרק גונדי

מרק גונדי ואורז עם תהדיג מנה מנחמת שמתאימה לכולם.
kobimiz100@

גראטן

אפשר משקה הונגרי קר מנה ראשונה, ומנה שנייה גראטן במחבת הכי פשוטה שיש - שמן זית, תפוחי אדמה פשוטים (מספיק לשטוף, לא חובה לקלף ולחתוך במנדולינה), בערך בחצי כמות לשפוך 1/2 שמנת 38 אחוז בצדדים ובמרכז, בסוף הכמות שוב 38 אחוז, וכמה כפות שמנת חמוצה רגילה פלאס מלח ופלפל, לכסות את המחבת, אש בינונית וזהו. סלט שמח בצד!
RosenfeldO57291@

ערב איטלקי

פסטות בכמה רטבים. סלט פנצנלה. או עגבניות ומוצרלה. זה הערב אצלנו.
yoashbi@

ירקות בתנור

ברוקולי וכרובית שרוככו קל קודם ואז שמן שומשום וזית, מייפל, סויה, מלח גס, פלפל שחור גרוס, תבלין שווארמה, ערבוב ולתנור. תפוחי אדמה, בטטה, ערמונים, שמן זית, פפריקה חריפה, מלח פלפל, ראש שום חתוך לחצי ערבוב, ולגריל.
SaraKremer4@

טונה עם ירקות וחומוס

וואלה כשאני עושה שבת לבד, אני קונה דג טונה, שם על האש עם ירקות וחומוס ושלום על ישראל.
l0MLs2w4qXgPRFN@

כרובית בתנור

כרובית שלמה, קובייה נדיבה של חמאה (או שמן זית), מלח פלפל שחור. 3 שעות על 190 מעלות בתנור.
zivaolam@

קציצות פירה ברוטב ברביקיו

מושחת מאוד מושחת. הילדים שלי עפו על זה. מכינים פירה עם המוןןןןן חמאה. ובכוונה משאירים בו קצת גושים של תפוחי אדמה ונותנים לו להתקרר איזה שעתיים (או רבע שעה בפריזר), ואז מוסיפים לפירה פירורי שניצל (אני עושה עם ביסלי גריל מרוסק), ביצה אחת ורוטב ברביקיו. מכדררים ומטגנים בשמן עמוק או צ'יפסר.
MeidadPariente@

פילה סלמון

אגוזי מלך, קשיו, פיסטוק מקולף (כוס מכל סוג, לגרוס בפולסים במעבד לצנצנת במקרר, זה מספיק לפעם נוספת) בקערית מתערובת האגוזים מה שיספיק לכיסוי, לתבל במלח, פלפל, ושמן זית (לימון כבוש וכוסברה ישדרג מאוד), לכסות את הדג בתבנית ולתנור בחום גבוה 10 דקות. סלט וירקות קלויים ליד.
morka007@

תפוחי אדמה עם טחינה

בצל מטוגן, על אותה מחבת קוביות תפוחי אדמה (לא חובה מבושלים), מכסים עד שרך, מוסיפים טחינה גולמית ומלח. ארוחת ערב מחוץ לקופסה. זה מתכון סעודה מפסקת שלי כי הוא קל להכנה, זול, משביע וטעים.
LiorShapira2@

דג בתנור וגראטן

לוקוס/מוסר/פרידה שלמים עם קשקשים (חשוב!), קבורים במלח גס בתנור. בבטן אפשר עשבי תיבול לפי הטעם האישי. בצד גראטן תפוחי אדמה + סלט חסה לימוני. להביא את התבנית לשולחן עם פטיש ולפרק יחד את הדג. גם בילוי משפחתי וגם טעים בטירוף. להגיש את הראש למי שאוהבים.
Lloyd_reloaded@

כרעיים בתנור עם תפוזים ורוזמרין

ומתחת לכרעיים, תפוחי אדמה שיספגו את כל המיצים של העוף. ליד זה גזרים צלויים בסילאן וסלט ירוק גדול.
WanderingInJLM@

מקושקשת ותפוצ’יפס

מכינים מקושקשת עם גבינה צהובה וסחוג. שמים בתוך לחמנייה עם תפוצ'יפס (לא צוחק!). סלט קצוץ דק עם לפחות 5 סוגי ירקות. לקינוח מרשמלו שהיה 30 שניות במיקרוגל. שבת שלום.
ArensteinNir@

דניס עם כוסברה ועגבניות

מתכון עם הכנה מוקדמת די קצרה ובלי הרבה עבודה. המרכיבים הם דג (בתמונה יש דניס, אבל אפשר עם כל דג), כוסברה קצוצה, תבלינים (מה שיש בבית), שמן זית, מיץ לימון, שום כתוש ועגבניות. מערבבים יחד את כל המרכיבים, יוצקים על הדגים ומכניסים לתנור.
JacobiRafi@
6 צפייה בגלריה
yk13956387
yk13956387
דניס עם כוסברה ועגבניות

פסטה ברוטב לימון

פסטה כלשהי, אם יש אפשרות להכין טרייה אז מעולה. להכנת הרוטב: שני לימונים, חמאה ומלח במחבת עמוקה שמים הרבה חמאה, גרידת לימון ומיץ לימון. כמה? כמה שצריך עד שיהיה טעים. את הפסטה המוכנה שבושלה - 2 דקות לטרייה, וקצת יותר לקנויה - זורקים לתוך הרוטב עם מעט מלח, מערבבים ומוסיפים לימון לפי הטעם.
OryonStar69@

ביבימבאפ

זה קל. מכינים אורז. מכינים ירקות, כל ירק מוקפץ קצת ומתובל בשום ושמן שומשום. אפשר גם תיבול חריף. אפשר גם להקפיץ בשר או עוף. אפשר טופו. מכינים לכולם ביצת עין. מכינים quick pickles לצד. כל אחד שם מהירקות ומה שבא לו על האורז ומערבבים. לטבעונים - רוטב טחינה או בוטנים במקום ביצה.
Neta
NWeinryb@

עוף בסיר נמוך עם לימון כבוש, שום וכוסברה

AnnaelleBamber1@
6 צפייה בגלריה
yk13957674
yk13957674
עוף עם לימון בתפוחי אדמה

מרק תימני ולחוח

נורית ג.
@nurit__gispan

בצלים ממולאים

10 דקות הכנה. מרתיחים את הבצלים במים ומפרקים למילוי: המון ירק קצוץ מכל הסוגים, חזה עוף וחמוציות - הכל קצוץ, 2 כפות אורז, מלח לרוטב: מיץ לימון, רכז רימונים, שמן זית, מלח, פלפל ממלאים את הבצלים במילוי, מסדרים בסיר, יוצקים את הרוטב מעל ומכניסים לתנור עד השחמה.
amit_cohen4@

סלמון בחרדל, דבש ועשבי תיבול עם ירקות אפויים.

zivbarak2@

חזה בקארי אדום

קוביות חזה עוף בקארי אדום, קרם קוקוס וירקות
RaniScohen1@

שניצל סלמון

ולידו תפו"א מעוכים, מטבוחה ושעועית (החלה מהשכנה).
yogi1776@

זנב סלמון ממולא בגבינה כחולה

חוצים לשניים את הזנב, מורחים גבינה כחולה, סוגרים, למעלה מניחים פרוסות לימון וכמה פרוסות חמאה, תבנית אינגליש אלומיניום שמקווצ'צ'ים למעלה לתנור לרבע שעה.
ErmanHagai@

פסטה ופילה לברק

פסטה סמי דה אורזו מבושלת עם שמנת, לימון, שום ופלפל שחור. מעל זה פילה לברק צלוי ומפורק.
ZivBren@

מקלובה בכאילו

כוס וחצי אורז בצל, גזר, קישוא פטרוזיליה, כוסברה מלח, פפריקה, כורכום, כף אבקת מרק עוף, 2 כוסות מים שמים בתבנית חלקי עוף, שמן, מלח, פלפל, פפריקה, המון שום קצוץ, מתבלים ומניחים על אורז (שוקע חצי בתוך המים) נייר כסף, שעה וחצי בתנור, 180 מעלות. רבע שעה נוספת ללא נייר להשחמה.
yael78887324@
6 צפייה בגלריה
yk13956378
yk13956378
מקלובה פתיתים בסגנון חמין