עכשיו זה סופי: ניסיונות השכנוע של מיץ' גולדהאר, כולל הזמנה של רובי קין לפגישה אישית בקנדה, לא עזרו – והמאמן האירי הודיע כי החליט לא לממש את האופציה בחוזהו והוא לא ימשיך במכבי ת"א עונה נוספת. למעשה, קין קיבל את ההחלטה עוד לפני שהקבוצה הבטיחה את הזכייה באליפות. כבר לפני חודש נחשף ב-ynet כי הנטייה של קין היא לעזוב את הקבוצה.
עכשיו מוצאת את עצמה מכבי ת"א בסיטואציה מוכרת מהשנים האחרונות, שבה היא נאלצת למצוא מאמן חדש. בעידן גולדהאר, למעט השנתיים של ולדימיר איביץ' שהניבו שתי אליפויות, בכל עונה הוחלף לפחות מאמן אחד. בקבוצה החלו כבר לחפש מאמן אחר, כשבעוד מספר ימים כבר נפתחים האימונים ובסוף החודש היא תצא למחנה אימונים בפולין לקראת מוקדמות ליגת האלופות.
קין סירב לאחרונה להתייחס לעתידו, וההחלטה שלו התקבלה עוד לפני ההתלהטות בצפון בימים האחרונים. היא נובעת מסיבות משפחתיות ומהלחץ במולדתו אירלנד, אחת התומכות הנלהבות באירופה באג'נדה הפרו-פלסטינית. כעת הוא ינסה למצוא קבוצה בליגה בכירה יותר, אולי באחת משתי הליגות הראשונות באנגליה, כשהוא מוגדר גם כמועמד לנבחרת אירלנד. יחד איתו יעזוב כל הצוות שלו, עוזרי המאמן דייב סרקאן, רורי דלאפ ופיליפ האדסון ומאמן השוערים מייק סטאוול. "ההחלטה הייתה קשה עבורי. אני גאה מאוד על כל מה שהשגנו", אמר קין. גולדהאר הוסיף: "רובי והצוות שלו מילאו את חובתם נאמנה בנסיבות קשות ועל כך תמיד אהיה אסיר תודה".
בחיפוש המאמן הבא יהיו שותפים המנכ"ל בן מנספורד והמנהל הטכני דומיניק פרייס. העדיפות היא כמובן למאמן זר, למרות הקושי לעשות זאת בגלל המלחמה, מה גם שבשוק הישראלי לא נשארו מועמדים ראויים אחרי שברק בכר חתם במכבי חיפה. ההחלטות שהתקבלו בימים האחרונים לגבי שחרור והשארת שחקנים לא היו של קין, אלא של המערכת עצמה.