246 ימים לאחר שאלמוג מאיר ג'אן (21) מאור-יהודה נחטף לעזה ממסיבת הנובה, שאליה הגיע עם חבריו, הוא שוחרר אתמול בתום מבצע הרואי. את הבשורה המשמחת על שחרורו קיבלה אמו אורית במהלך סופ”ש התרעננות שאורגן למשפחות חטופים במלון לייקהאוס בטבריה. "אני כל כך מתרגשת, תודה רבה לכם, בקרוב לכולם", אמרה האם המאושרת, "אני באמת ממהרת בשביל לראות אותם בבית החולים. שימשיכו עם ההפגנות".
בהצהרה שנשאו אמש בבית החולים שיבא בני משפחות החטופים ששוחררו, אמרה האם: "אלמוג ביקש למסור: 'יש לנו עם חזק. תודה רבה. אני מחזק את הלוחמים, אני מאחל לכל החטופים לחזור הביתה בשלום'". אמו הוסיפה: "תודה רבה לצבא שלנו, לחיילים המופלאים. תודה לעם הנפלא שלנו ששומר על הרוח שלו. תודה לבורא עולם ולכולם. אנחנו לא שוכחים את אלה שעדיין בעזה ונמשיך במאבק כדי שיחזרו כולם – החיים והנרצחים. אני משתתפת בצער משפחתו של הלוחם ארנון ורוצה לומר 'עם ישראל חי'".
5 צפייה בגלריה
yk13956502
yk13956502
אלמוג עם אמו אורית בבית החולים. “תודה לעם הנפלא שלנו” | צילום: דובר צה"ל
בשיחה שערך אתמול הנשיא יצחק הרצוג עם אלמוג, אמר לו החטוף ששוחרר: "מרגיש הקלה, הרבה יותר רגוע. אבל יש לי עוד הרבה מה לעכל".
אלמוג סיפר אתמול לבני משפחתו שחמאס צילם סרטון שלו ביום ההולדת שלו ושאל אותם האם צפו בו, והם השיבו שלא. אלמוג סיפר גם שהוא ניהל יומן בשבי וכך זכר תאריכים וידע שזהו יום הולדתו. לדבריו, המחבלים הבטיחו לו שהוא ישוחרר בעסקה ועשו לו טרור פסיכולוגי. במהלך השבי הוא ראה בטלוויזיה תמונות מהעצרת ומאוד התרגש. הוא ואנדרי שהו כל הזמן ביחד בזמן השבי והפכו לחברים טובים. כשהחל מבצע השחרור הוא ישן, ולא היה מודע למה שקורה סביבו.
בני משפחתו של אלמוג למדו על חטיפתו מסרטון בטלגרם, שבו הוא נראה אזוק בידי חמאס. "הוא היה במסיבה ויצר קשר עם אמא שלי בשעה 7:45. הוא אמר לה, 'אמא, יורים עלינו. אני מחפש מחבוא. הכל בסדר, אני אוהב אותך, אתקשר כל חצי שעה'. מאז הוא לא דיבר איתנו והייתה לנו הרגשה לא טובה", סיפרה בעבר אחותו הגדולה גאות.
5 צפייה בגלריה
yk13956833
yk13956833
סרטון החטיפה של חמאס
לאלמוג קשר מיוחד עם סבו. בחודש מארס האחרון אמרה אמו כי "ב-6 באוקטובר הוא רחץ את סבו, הגיע הביתה לארוחת השבת ונסע למסיבה שממנה לא חזר. המשבר של 7 באוקטובר עצר את הזמן מלכת".
5 צפייה בגלריה
yk13956518
yk13956518
(הסבא והנכד. אלמוג הספיק לרחוץ אותו לפני שיצא למסיבת הנובה | צילום: דובר צה"ל)

סלפי עם התמונה של בן העיר

על קיר הכניסה לבניין שבו מתגורר אלמוג, ברחוב שיזף 1 באור-יהודה, תלויה תמונה שלו עם החיוך הרחב והעגיל באוזן – ועליה הכיתוב "החזירו את אלמוג הביתה". לצידה תלויות תמונות שתלו בני המשפחה והשכנים. גם פתקים הכתובים בכתב יד של ילדים ועליהם תפילה תמימה הודבקו על הקיר שהזכיר מדי יום לכולם שאלמוג עדיין בשבי. "זהו, אלמוג חזר הביתה", אמרה אתמול אחת מהשכנות של המשפחה, "נחגוג לו כמו שצריך, אבל עדיין צריך להמשיך ולהתפלל על 120 החטופים שנמצאים בעזה".
5 צפייה בגלריה
yk13956611
yk13956611
עם האחות הגדולה, גאות הררי | צילום: דובר צה"ל
השמועות שהחלו לנדוד אתמול באור-יהודה בבוקר השבת, על בן העיר ששב מהשבי, הפכו לחגיגה המונית וספונטנית ב-13:30 – כשצמד המילים "הותר לפרסום" הביאו הפעם בשורה משמחת: בן העיר, אלמוג מאיר, שוחרר ביחד עם עוד שלושה חטופים, הוא נמצא בארץ וכבר הספיק לפגוש את אמו אורית ואת אחותו הגדולה גאות הררי.
5 צפייה בגלריה
yk13956586
yk13956586
ברגע השחרור, מניף את ידיו עם הקעקוע .Alive | צילום: Marko Djurica, רויטרס
תוך דקות הגיעו עשרות אל הכיכר שברחוב חיים בר-לב הקרובה לביתו של אלמוג, והחלו לחגוג. על החגיגה שהתגברה ניצח אחד מהנאספים בעזרת ערכת קריוקי. רבים רקדו ברחוב עם דגלי ישראל ושלפו תמונות של אלמוג ונופפו בהן, בשעה שלא מאוד רחוק משם, בבית החולים שיבא תל השומר, הוא סוף-סוף זכה להתאחד עם בני משפחתו.
השוטרים ואנשי השיטור העירוני חסמו את הרחוב שהפך "למסיבת רחוב בשביל אלמוג", כדברי אחד מהתושבים. בין הרוקדים בחגיגה היו גם בני הזוג אלכס ולינוי ביחד עם בנם התינוק שלו. "באנו לחגוג את השחרור של אלמוג. גם התינוק שלנו יידע שהוא היה בחגיגה כשהשכן חזר הביתה", אמרו ההורים.
כשעה קלה לתוך החגיגות התקדמה באיטיות אל מרכז הכביש משאית ועליה רמקולים שמהם בקעה מוזיקה שהלהיבה את הנאספים הרבים. על המשאית נתלה שלט ענק עם הכיתוב "כמה טוב שבאת הביתה – תודה לכוחות הביטחון" ותמונה של אלמוג. רבים נעמדו ליד התמונה לצילום סלפי – "שיהיה למזכרת", צעקה אחת מהחוגגות.
תושב העיר יוסי שלום, שחגג על המשאית, אמר: "רצתי לבית הדפוס והדפסנו שלט ענק מיד אחרי ששמענו שאלמוג חזר הביתה. חיכינו לשמחה הזאת וספרנו ביחד עם אמא שלו כל יום שעבר עליו בשבי".
רלי, שיצאה עם בתה אמרה: "כששמעתי ששיחררו את אלמוג ושהוא בארץ, ישר אפיתי עוגת שוקלד וירדתי לחלק כדי שיהיה לכולם מתוק בפה. סוף-סוף יש לנו קצת נחת".
ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט, מסרה: "אלמוג, ברוך הבא הביתה!. לרגע אורית ומשפחתה לא הפסיקו להאמין, ועשו הכול, אבל הכול, כדי לקבל את החיבוק הזה שוב. אני מאושרת לראות אותם שוב יחד אחרי מבצע הירואי של צה"ל ושב"כ. מי ייתן וכל חטופינו ישובו הביתה גם כן. נקיים חגיגות כמו שצריך בהקדם האפשרי".
גם בגני תקווה, שם האם אורית מנהלת גן, התרגשו מחזרתו של אלמוג: "אלמוג שב לחיבוק של אמא. חיכינו להם בכיליון עיניים, ועדיין אנחנו מחכים לכולם. מדובר באור גדול בתוך החושך הנורא".