נדמה שמדינה שלמה חיכתה לרגע הזה: לראות את נועה ארגמני (27) – שנחטפה ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה עם בן זוגה אבינתן אור – שוב על אדמת ישראל, לצד הוריה ליאורה ויעקב, שהפכו כל אבן במאבק להחזרת בתם היחידה.
הסרטון שבו נראית ארגמני נחטפת על גבי אופנוע לרצועת עזה, כשהיא זועקת לעבר חוטפיה Don't kill me, ומושיטה ידיה לכיוון בן זוגה שנאזק ונדחף על ידי כמה מחבלים, פורסם בכלי התקשורת המובילים בעולם והפך סמל לאכזריות חמאס.
5 צפייה בגלריה
yk13957273
yk13957273
("איזו מתנה ליום ההולדת". יעקב ארגמני עם בתו נועה, אתמול | צילום: זיו קורן)
המקרה של ארגמני נגע בלב כולם גם בעקבות סיפורה האישי. אמה, ליאורה, חולה סופנית, שעל אף מחלתה הקשה נלחמה ככל יכולתה להצלת בתה היחידה. היא התראיינה, הגיעה לישיבות בכנסת, ואף כתבה מכתב לנשיא ארצות-הברית, ג'ו ביידן, שבו ביקשה את עזרתו בשחרור בתה: "אני חולה סופנית בסרטן המוח בשלב 4. כל מה שאני מבקשת, לפני שאפרד ממשפחתי לנצח, הוא הזדמנות לחבק את בתי, הילדה היחידה שלי, בפעם האחרונה".
אתמול משאלתה של ליאורה, שמאושפזת בבית החולים איכילוב בתל-אביב, התממשה. אמש, אחרי ששוחררה במבצע הנועז ונבדקה במרכז הרפואי שיבא תל השומר, הועברה ארגמני לאיכילוב כדי לפגוש את אמה ולשהות לצידה. “נועה למדה על מצבה המורכב של אמה”, אמר אמש מנהל איכילוב, הפרופסור רוני גמזו. לדבריו, מחלתה של האם במצב מתקדם מאוד: “אין חדות מלאה כל רגע”, ציין, אך העריך שליאורה הבינה שנועה חזרה. “רואים את זה בעיניים ובשיח שהיה ביניהן, שיח מאוד בריא וסביר מאוד”, אמר.
5 צפייה בגלריה
yk13957160
yk13957160
בידי המחבלים. חטיפתה של ארגמני ב־ 7 באוקטובר
גמזו ציין שליאורה מטופלת באיכילוב בשל מחלתה כבר שלוש שנים: “שמונת החודשים האחרונים היו מורכבים וקשים ביותר. המצב כמובן מתקדם וקשה. לשמחתנו, האיחוד הזה קרה לאחר הרבה מאוד ציפייה באותם חודשים”.
לגבי מצבה של נועה אמר גמזו: “עד כמה שניתן לראות, לפני כל ההשלמה של הבדיקות הרפואיות, מצבה איתן ותקין. היא מתקשרת היטב ונראית בסדר גמור”.
5 צפייה בגלריה
yk13956973
yk13956973
צילום: דובר צה"ל
אתמול הותר לפרסום שארגמני הוחזקה בקומה הראשונה בבניין בנוסייראת – במרחק של מאות מטרים מהבניין שבו הוחזקו שלושת החטופים הנוספים ששוחררו אתמול, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזנוב. "היא סיפרה שהיא שמעה דפיקות חזקות בדלת", תיאר אתמול אחד מקרובי משפחתה שהגיע למרכז הרפואי שיבא, שאליו פונו ארבעת המשוחררים. "היא סיפרה ש-Out of nowhere, פתאום אומרים לה: 'זה צה"ל, באנו לחלץ אתכם'. היא הייתה בשוק".
בתמונות שהפיץ צה"ל מהמבצע נראית ארגמני, בקסדה ובשכפ"ץ, מוכנסת ראשונה למסוק שמוביל אותה ארצה. במרכז הרפואי שיבא, בסרטון מרגש במיוחד, נראה אביה, יעקב עולה למסוק ומחבק אותה בהתרגשות עצומה. "אחרי שמונה חודשים שהיינו מנותקים מנועה, ברוך השם, נועה חזרה", אמר אתמול ונשא את תפילת "שהחיינו". "אני מבקש להודות לנשיא, לראש הממשלה ולכולם - לכל אחד ואחד", אמר. "אל לנו לשכוח שיש עוד 120 חטופים בשבי. אנחנו חייבים לשחרר אותם ולעשות את כל המאמצים בכל דרך שהיא כדי להביא אותם לארץ ולבני משפחותיהם. זה יום ההולדת שלי היום ותראו איזו מתנה קיבלתי".
5 צפייה בגלריה
yk13956963
yk13956963
ליאורה ארגמני בכנסת עם תמונותיהם של נועה ושל בן זוגה, אבינתן, שעדיין חטוף | צילום: שלו שלום
חבריה של ארגמני שפגשו אותה אתמול אמרו שהיא מרגישה טוב, פיזית ונפשית, ומחייכת מאוזן לאוזן. בני משפחתה סיפרו שלדבריה היא הוחזקה לאחרונה בבית של משפחה אמידה יחסית, ושם לא נתנו לה בהתחלה להתקלח. רק אחרי שהיא התעקשה, נתנו לה. היא אכלה סביר יחסית למצב. היא לא ראתה אור יום. והיא גם למדה מהמשפחה ערבית ודיברה איתם ערבית. בעל הבית שם אמר לה שיש לה מזל מאלוהים שהיא נפלה על הבית שלהם.
ברשת 13 דווח אמש שארגמני סיפרה לבני משפחתה שהוחזקה יחד עם יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי ז”ל, שנהרגו בשבי חמאס. לימים הודה צה”ל ששרעבי נהרג ככל הנראה במהלך תקיפה של מבנה סמוך לנקודה שבה הוחזק, ושאיתי נרצח כמה ימים אחריו; אבל נועה סיפרה למשפחתה: “ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוח שאני עומדת למות. חשבתי שזהו - אבל נשארתי בחיים”. נועה סיפרה שלאורך התקופה עברה בין כמה דירות, ולא הוחזקה במנהרות. מעת לעת היא יצאה לנשום אוויר, ועשתה את זה כשהיא מחופשת לאישה ערבייה. לעיתים רחוקות מאוד זכתה גם להתקלח”.
5 צפייה בגלריה
yk13957269
yk13957269
"מרגישה טוב, פיזית ונפשית, ומחייכת מאוזן לאוזן". נועה ארגמני והחברים, אתמול | צילום: זיו קורן
עם שובה לארץ שוחחה ארגמני עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כשנתניהו שאל לשלומה השיבה לו ארגמני: "אני מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית כל כך הרבה זמן".