צמוד למסוק, כשידיהם של הלוחמים האמיצים שהיו מעורבים בחילוצו חיבקו את כתפיו, שלומי זיו לחש דברי תודה על אוזנו של אחד מהם. זהו. הסיוט נגמר. הוא חזר הביתה.
השיחה הראשונה שביצע זיו בן ה-41 הייתה לאשתו, מירן, שהמתינה לו במשך שמונה חודשים, האמינה תמיד שישוב. הם ביחד 17 שנה, ונשואים כבר 14 מתוכן. במשך שנים ניסו להביא ילדים לעולם, עד שהחליטו לוותר. מאושרים אחד עם השני. רואים את הטוב. "אנחנו העולם אחד של השני", סיפרה ביום חמישי האחרון מירן בפודקאסט "אסיפת הורים" של ynet, "זוג דביקים. שניים שהולכים לישון יחד כל לילה. מי הולך לישון יחד בימינו? שלומי גם תמיד קם איתי בבוקר כדי שנשתה ביחד קפה. גם כשלא היה צריך בעצמו לקום. בעל מושלם. איש נדיר, גבר של אחד בדור. טוב לב, איש שיחה מרתק, בן מדהים להורים שלו, אח ודוד שאין דברים כאלה. האחיינים שלו מסתכלים עליו בהערצה, מקשיבים לו, והוא משחק ומשתולל איתם".
5 צפייה בגלריה
yk13956913
yk13956913
(רוזי, אמו של שלומי, במסיבת העיתונאים אתמול לאחר שחרורו | צילום: דנה קופל)
מיד כשקיבלה את הבשורה ששלומי חזר, מירן עזבה את ביתם במושב אלקוש ונסעה לעבר בית החולים שיבא. ואז חייג אליה שלומי בשיחת וידיאו. "כפרה של אשתך", היא זעקה באושר, "לב שלי, אתה גיבור, אתה מלך העולם של אשתך. כפרה, מאמי שלי, אני אוהבת אותך, אתה גיבור". שלומי ענה לה: "אני מת עלייך", ודמעות בעיניו.
מי שהסיע את מירן אתמול היה בן דודה, ינאי אליהו, אף הוא ממושב אלקוש. היא הזיזה את מסך הטלפון והראתה לשלומי את ינאי. "אתה בחיים", אמר שלומי, "יא אללה, אני לא מאמין". לאחר מכן שאל: "מה עם אביב". מירן השיבה: "אנחנו עוד נדבר על אביב".
5 צפייה בגלריה
yk13956437
yk13956437
חיבוק מהלוחמים שהביאו אותו לישראל. הסיוט נגמר | צילום: דובר צה"ל
אביב היה אחיו הגדול של ינאי. ב-7 באוקטובר הוא היה מנהל הביטחון של מסיבת נובה. כמו תמיד כשהיו לו פרויקטים גדולים, הוא הזמין את שלומי לעבוד עימו. הם היו חברי נפש. שלומי ומירן אוהבים את ילדיו של אביב כאילו היו ילדיהם. שלומי הביא עימו לאירוע גם את ג'ייק מרלו, עולה חדש מאנגליה ששלומי ומירן אימצו כשהגיע לישראל, ואף התגורר בביתם במשך כמה חודשים לאחר שעלה. ינאי הגיע לשם כמבלה עם מספר חברים. אביב וג'ייק נהרגו במהלך המסיבה. שלומי נחטף, רק ינאי הצליח לחמוק מהמחבלים ולחזור הביתה.
"מירן ושלומי גידלו אותי", סיפר אתמול ינאי בן ה-23 בהתרגשות, "כילד, הייתי אצלם בבית המון. מאז ששמעתי על השחרור של שלומי אני רועד מהתרגשות. אין מספיק מילים כדי לספר על השמחה והאושר שלי. זו טלטלה. מירן האמינה כל הזמן שהוא יחזור הביתה. הוא היה שם הרבה זמן, בידיים של מפלצות, וקשה לנו לדעת מה עבר עליו. עכשיו אני רק מחכה לפגוש ולחבק אותו. אני עצוב מאוד על אחי שנרצח אבל מאושר על שובו של שלומי".
5 צפייה בגלריה
yk13956584
yk13956584
שיחת הווידיאו המרגשת
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע לבית החולים שיבא, נפגש עם החטופים ושוחח עם שלומי ומירן. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, צלצל אל שלומי ואמר לו: "העיקר שאתה בבית. תדע שאמא שלך ואחיות שלך מדהימות, והיה לי כבוד עצום לדבר ולעבוד איתן. שיהיה לך המון אושר ושמחה ורק שתרגיש טוב". שלומי ענה: "תודה לך, תודה לעם ישראל, תודה רבה לצה"ל. אין גיבורים כאלה".
שלומי זיו סיים ללמוד עיצוב פנים זמן קצר לפני שנחטף. חלומו הגדול היה לעשות הסבה מקצועית ולעבוד בתחום. עכשיו, כשחזר, הוא יוכל להתחיל להגשים את החלום וגם לשוב להיות בעל נפלא, דוד נהדר, אדם חופשי.
5 צפייה בגלריה
yk13956613
yk13956613
שלומי בוכה בהתרגשות בבית החולים שיבא בזרועות אחותו | צילום: דובר צה"ל
5 צפייה בגלריה
yk13956703
yk13956703
שלומי, מירן וראש הממשלה בנימין נתניהו
“אני רועד מהתרגשות”, סיפר קרוב המשפחה ינאי אליהו, שהיה גם הוא בפסטיבל נובה והצליח לחמוק מהמחבלים, “שלומי היה הרבה זמן בידיים של מפלצות. אני עצוב מאוד על אחי שנרצח בנובה אבל מאושר על שובו של שלומי”