המצאות בע"מ. 22 הדקות הראשונות של רן בן־שמעון כמאמן הלאומי הפכו לסיוט באצטדיון בדברצן. נבחרת הונגריה טיילה באין מפריע ברחבה וכבשה בפרק הזמן הזה שלושה שערים קלילים מול נבחרת ישראלית מבולבלת. אם היה עומד על הקווים מאמן זר שלא מכיר את הכדורגל הישראלי, עוד אפשר היה לספוג את ההשפלה הגדולה, אבל מאמן שמכיר מקרוב את השחקנים, לא יכול להרשות לעצמו להתנהל בצורה כזו. לבצע ניסויים והמצאות כמו שעשה בן־שמעון בהרכב שלושת הבלמים עם שחקנים כמו יואב הופמייסטר, עופרי ארד ורז שלמה, זה גם יומרני וגם עושה ליריבה חיים קלים.
הופמייסטר לא הצליח בשום פעולה, ארד ושלמה פיספסו כל ניסיון למנוע מצבים והשלישייה נראתה חסרת תיאום בסיסי. למזלנו חלק מהכדורים פגעו בקורות וזה נגמר רק עם שלוש ספיגות מול הנבחרת ההונגרית, שאחרי הבליץ של 22 הדקות הראשונות הורידה את הרגל מהגז וחסכה מרב"ש מבוכה גדולה יותר בבכורה שלו כמאמן נבחרת ישראל. רולנד שאלאי פתח (11) אחרי בישול יפה של ברנבאש וארגה, שהוסיף בהמשך צמד (19 ו־22) אחרי טעויות מביכות של שלושת הבלמים.
טלאים ותירוצים. נכון, חסרו אתמול לא מעט שחקנים בכירים ועל הדשא עלה הרכב טלאים שכזה, אבל עדיין אפשר לצפות ליותר. עם שחקנים כמו שלמה, עומרי גלזר, אלי דסה, דני גרופר, נטע לביא, גדי קינדה או תאי בריבו, נבחרת ישראל יכולה להציג יכולת טובה בהרבה. מעבר לבכירים ולליגיונרים, גם שחקני הנבחרת האולימפית לא נכללו בהכנות בשל הטורניר בפריז. זה איפשר לשחקנים כמו רועי גורדנה, רמזי ספורי וגיא מלמד לצבור קצת דקות בינלאומיות, אבל לא ראינו בשורות גדולות.
הנבחרת לפחות סיימה את המשחק ללא עוד ספיגות ואחרי שינוי המערך והחילופים המוקדמים (רב"ש הוריד שלושה שחקנים לספסל כבר אחרי חצי שעה) איזנה במעט את המשחק. נכון, זה רק משחק אימון נגד נבחרת שמתכוננת ליורו, אבל למה התירוץ הזה לא תופס, למשל, כשאיסלנד פוגשת את אנגליה, אחת הפייבוריטיות לזכייה, ומנצחת אותה בוומבלי?
אין התקפה. שלוש בעיטות בלבד למסגרת סיפקה הנבחרת הישראלית במשחק כולו, נתון עגום שצריך להדאיג את המאמן הלאומי. מחרתיים תשחק הנבחרת מול בלארוס, והיא חייבת לשפר את הסטטיסטיקה ההתקפית שלה. החל מספטמבר היא תפגוש בליגת האומות נבחרות מפחידות הרבה יותר כמו צרפת, בלגיה ואיטליה, ויש חשש שתהפוך לשק חבטות. ועדיין ברור שהבעיה תהיה בהתקפה. החזרה הצפויה של מנור סולומון, אוסקר גלוך וענאן חלאילי צפויה לשדרג את הסגל, אבל עדיין ישנה בעיה בעמדת החלוץ המרכזי. בן־שמעון לא רוצה להשיב את ערן זהבי לסגל, בריבו לא משחק בארה"ב וכרגע נראה כי מי שיכול למלא את העמדה הוא דור תורג'מן.
הרכב הנבחרת: גלזר, דסה, ארד (30 נחמיאס), שלמה, הופמייסטר (30 ספורי), גרופר, לביא, שמיר (30 גורדנה), קינדה (46 אליאל פרץ), דן ביטון (91 אלטמן), בריבו (69 מלמד).