זעקות הקוזאק הנגזל: אחרי שישראל הצליחה לשחרר משבי ארגון הטרור ארבעה אזרחים חפים מפשע, שהוחזקו בעזה כבר שמונה חודשים - בחמאס העזו לגנות בנחרצות את מותם של 210 פלסטינים - שלטענתם נהרגו במהלך המבצע.
לפי חמאס, בנוסף להרוגים אלו יש לכאורה יותר מ-400 פצועים במחנה הפליטים נוסייראת. בתחילה, טענו העזתים כי מספר ההרוגים הוא בסביבות 100, וכי היו בהם נשים וילדים.
1 צפייה בגלריה
yk13957027
yk13957027
(שחרור הוא טבח, אמת היא שקר. ההרס במחנה נוסייראת | צילום: Jehad Alshrafi, אי-פי)
בחמאס אמרו כי הנפגעים בתקיפות של צה"ל הועברו לבית החולים "חללי אל-אקצא" בדיר אל-בלח, ולדבריהם "בית החולים לא יכול להתמודד עם המספר הרב של הפצועים, ולכן הרדמנו אותם על הרצפה".
הפלסטינים העלו אתמול לרשתות תמונות שמתעדות את ההרס במחנה: "נראה כמו סרט אימה, אבל זה טבח אמיתי", אמר ל”רויטרס” זיאד, פרמדיק בן 45 מנוסייראת. "כטב"מים ומטוסי קרב ישראליים ירו במשך כל הלילה, באקראי, על בתי מגורים".
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, הצהיר היום שהארגון יילחם בכוחות צה"ל במחנה: "האנשים שלנו לא ייכנעו, וההתנגדות תמשיך כדי להגן על הזכויות שלנו מול אויב נפשע".
במקביל קרא אתמול נשיא הרשות הפלסטינית אבו-מאזן לכנס בדחיפות את מועצת הביטחון, בעקבות מה שכינה "טבח עקוב מדם של הכוחות הישראליים".
אבו-מאזן הדגיש שעל הקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות כדי "לעצור את הטרגדיה" של העם הפלסטיני ברצועת עזה, בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. לטענתו, ישראל מנצלת את השתיקה הבינלאומית ואת התמיכה האמריקאית כדי “להמשיך בפשעים” שמנוגדים למשפט הבינלאומי.