בימים מורכבים למעמדה של ישראל בעולם, שחרורם של ארבעת החטופים מרצועת עזה אתמול הביא לכותרות חיוביות ואף מרגשות בחלק מאתרי החדשות בעולם.
הכותרת הראשית של אתר ה"בילד" הגרמני אתמול התמקדה בנועה ארגמני, תחת הכותרת "שוב עם אבא" ובליווי תמונתה המרגשת אתמול ביחד עם אביה. גם “הדיילי טלגרף” הבריטי התמקד בארגמני, כשכותרת האתר התמקדה ב"החטופה המשוחררת נועה ארגמני התאחדה עם הוריה", לצד תמונתה המחויכת עם שחרורה.
6 צפייה בגלריה
yk13956652
yk13956652
הבילד, גרמניה: "שוב עם אבא"
ב”דיילי מייל” נכתב בכותרת בעמוד הראשי של האתר, "טעם החופש של נועה" לצד תמונות שלה מתאחדת עם אביה הנרגש. העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" דיווח על חילוצם של ארבעת החטופים והדגיש כי "ביניהם גם נועה, הצעירה שהפכה לסמל של 7 באוקטובר". ב"קוריירה דלה סרה" הוצגה תמונתה נחטפת ולצידה כותרת מדבריה בשיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היום: "אלה המילים הראשונות של נועה, שהוחזקה בשבי חמאס שמונה חודשים: 'אני מתרגשת, מזמן לא שמעתי עברית".
6 צפייה בגלריה
yk13956926
yk13956926
הדיילי מייל, בריטניה: "טעם החופש של נועה"
בעמוד השער של “הניו יורק פוסט", הופיעה הכותרת המרגשת "חולצו בנס", לצד הכיתוב "ארבעה חטופים ישראלים שוחררו בפשיטה 'מורכבת' במרכז עזה".
6 צפייה בגלריה
yk13956647
yk13956647
ניו יורק פוסט: "החילוץ המופלא"
בעיתון הארגנטיני "קלארין" דיווחו בכותרת על "מגה-מבצע" של ישראל, גם כן תחת סרטון המתעד את חטיפתה של נועה ארגמני ב-7 באוקטובר. "החטופים ששוחררו הם צעירים שנחטפו על ידי טרוריסטים בפסטיבל המוזיקה 'נובה'. נועה ארגמני הייתה מהפנים והסמלים של המתקפה בשל תיעוד חטיפתה".
6 צפייה בגלריה
yk13956900
yk13956900
קלארין, ארגנטינה: "מגה־מבצע בעזה: ישראל הצילה ארבעה חטופים בחיים"
עם זאת, היו גם מי שסיקרו את השחרור באופן ניטרלי ו"יבש" יותר. בכותרת הראשית באתר ה-CNN למשל, נכתב על "ארבעה חטופים ישראלים שנחטפו בידי חמאס שוחררו בעזה", ובאתר ה-BBC NEWS" נכתב בכותרת על "ארבעה חטופים שנתפסו בפסטיבל הנובה שוחררו בפשיטה בעזה".
6 צפייה בגלריה
yk13956649
yk13956649
CNN, ארה"ב: "ארבעה ישראלים שנחטפו בידי חמאס שוחררו בעזה"
לצד העיסוק של התקשורת העולמית במבצע הנועז, היו גם חלק מסוכנויות הידיעות ואתרי החדשות שהידהדו את הטענות על עשרות פלסטינים שנהרגו במבצע, לפי טענות חמאס. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח על יותר מ-200 פלסטינים שנהרגו מהמתקפות בנוסייראת, וציטטו עדי ראייה, שטענו כי הותקפו בין היתר סופרמרקט ומסגד.
בתקשורת הערבית התעלמו לחלוטין ממבצע שחרור ארבעת החטופים הישראלים. ואילו עיתונאים בעזה נמנעו מלדווח, ככל הנראה לפי הנחיית חמאס. רק עיתונים בודדים בשפה הערבית היוצאים באירופה, דיווחו על החזרת החטופים, אולם לא הסתמכו על כתבים בעזה אלא על דיווחי התקשורת הישראלית. וגם אז, דיווחו במינון נמוך. איש תקשורת בכיר במדינה אירופית אמר אתמול כי "גם בלי הנחיה של חמאס, התקשורת הערבית לא יכולה, למרות הטענות נגד חמאס, להפוך את לוחמי הצבא הישראלי לגיבורים".
6 צפייה בגלריה
yk13956646
yk13956646
לה מונד, צרפת: "הצבא הישראלי הודיע ששיחרר ארבעה חטופים"