כשכל הארץ נשטפה אתמול בגל שמחה ספונטני על שחרורם של ארבעת החטופים, התעטפו לוחמי הימ"מ, גיבורי האירוע, בשתיקה ובאבל על הקצין הנערץ, פקד ארנון זמורה ז"ל, שנפל בקרב.
פקד זמורה היה זה שהוביל את כוח הפריצה לדירה שבה הוחזקו החטופים שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ז'אן. הוא נפצע אנושות מירי של מחבל וחולץ על ידי חבריו ליחידה תחת אש. מותו נקבע בבית החולים. אמש הודיעו הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו כי שמו של מבצע החילוץ שונה מ"זרעי קיץ" וייקרא מעתה "מבצע ארנון", על שמו של הגיבור שנפל בקרב.
1 צפייה בגלריה
yk13957312
yk13957312
(פקד ארנון זמורה ז"ל)
"זה המבצע הכי מורכב שהיה מתחילת המלחמה", סיפרו אתמול הלוחמים, "המבצע התרחש באור יום, הוא כלל פריצה לשני בתים שהיו במרחק כמה מאות מטרים אחד מהשני, והצריך תיאום חסר תקדים בין כוחות של כמה גופים, כמו גם מודיעין מקדים ברמה הגבוהה ביותר. ארנון נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר בתוך המבנה שבו היו החטופים, נפצע קשה, ולצערנו העמוק נפטר אחר כך. עם כל הכאב, צריך להגיד שעמדנו במשימה להשיב את ארבעת החטופים לבני משפחותיהם. ברגע שיקראו לנו נהיה מוכנים וערוכים לצאת שוב למבצע כזה, בעוד שכונה צפופה בליבה של עזה, ולחלץ משם חטופים גם אם הם מוחזקים בבית שמוקף במאות מחבלים".
זמורה (36) הוקפץ כבר בשעות הבוקר של 7 באוקטובר לגזרת יד מרדכי והוביל שם את הכוחות הלוחמים. לדברי חבריו, "הוא לחם שם בגבורה עילאית. לוחמי הימ"מ ולוחמי מג"ב שהיו שם הצליחו לבלום עשרות מחבלים שניסו לחדר לישראל על אופנועים. קיבוץ יד מרדכי ניצל בזכותם מהטבח והתופת. בהמשך הוא נלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובקיבוץ בארי".
פקד זמורה שירת בימ"מ שמונה שנים. הוא לקח חלק במאות מבצעים כלוחם ימ"מ ובהמשך כמפקד צוות מבצעים. הפרטים יישארו חסויים לעד. חבריו מסכימים להגיד שהיו אלה "מבצעים של סיכול טרור והגנה על תושבי ישראל. הוא הציל לא פעם פצועים תחת אש ופעל רבות בנקודות מכריעות בפעילויות המבצעיות השונות".
מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, אמר אתמול כי "את לוחמי הימ"מ לא ניתן לחשוף, אבל חשוב שעם ישראל יידע שיש לו על מי לסמוך. לוחמים אמיצים שמוכנים לסכן את חייהם למען ביטחון המדינה. ארנון היה בין הלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב-7 באוקטובר ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור. מג"ב ילווה את משפחתו לעד".

התאמנו שבועות למבצע

לצד לוחמי הימ"מ, מי שפרצו למבנים בעזה היו לוחמי יחידת המבצעים של השב"כ. בימ"מ מספרים כי הם נערכו והתאמנו במשך שבועות למבצע חילוץ החטופים. ביום חמישי האחרון התברר כי בשלו הנתונים ונאסף מספיק מודיעין מדויק על מנת להוציא את המבצע השאפתני לפועל. אתמול בבוקר ניתנה ההוראה: לצאת לדרך. הכוחות הגיעו לבניינים שבהם הוחזקו החטופים, חלקם בכלי רכב וחלקם רגלית, והצליחו להתגבר על המחבלים ששמרו עליהם במהירות שיא. היציאה מהאזור התבצעה תחת אש כבדה, בסיוע חיל האוויר.
ארנון התגורר במושב שדה דוד הסמוך לשדרות. הוריו, רותי וראובן, ואחותו ניצן, כולם תושבי בנימינה–גבעת-עדה, נסעו לביתו עם קבלת הבשורה הקשה כדי לשהות עם אשתו, מיכל, ועם שני ילדיהם. מיכל היא מנהלת "עמותת שמש", שהוקמה לזכרו של אוהד שמש ז"ל, אשר נפל במבצע צוק איתן, ומסייעת בדרכים שונות לצעירים בסיכון.
משפחתו מסרה אתמול: "אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם ומפקד מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק אשר האמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע. ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר".