יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ החליט להשהות את פרישתו מהממשלה זמן קצר לאחר שנודעו תוצאות המבצע לשחרורם של ארבעת החטופים. זאת, לאחר שגנץ תיכנן לכנס מסיבת עיתונאים בצאת השבת ולהודיע על החלטת מפלגתו לפרוש מהממשלה ומהקואליציה.
בשלב הנוכחי, עדיין לא ברור מתי גנץ יודיע על פרישה והאם הנסיבות וקריאתו של נתניהו להישאר – ישנו את החלטתו. יחד עם זאת, מקורב לגנץ אמר כי הנסיבות לא השתנו וכי התוכנית כרגע היא לפרוש מהממשלה. "השאלות שהצגנו לנתניהו עדיין רלוונטיות והן לא השתנו לאחר המבצע המזהיר שהחזיר ארבעה מחטופינו הביתה", אמר.
השר גנץ ידע מראש על המבצע לשחרור החטופים לאחר שביום חמישי בערב נפגש עם ראש השב"כ וקיבל ממנו עדכון מלא על המבצע. לפיכך, החלטת גנץ לקיים אמש מסיבת עיתונאים עוררה לא מעט תהיות. מנגד, הסביר מקורב לשר: "גנץ לא ביטל את מסיבת העיתונאים והנחה את הצוות שלו להמשיך כרגיל בשביל לא לסכן את המבצע עצמו".
ראש הממשלה נתניהו, שדחה את האולטימטום של גנץ כבר לפני שלושה שבועות, שינה אמש את עמדתו וקרא למחנה הממלכתי להישאר בממשלה. "זו העת לאחדות ולא לפילוג", כתב נתניהו ברשת X, "אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום". גורם במחנה הממלכתי טען כי מדובר ב"אמירה צינית" של נתניהו שמנסה להשתמש בהצלחת המבצע כדי לשמר את הממשלה שלו ולמנוע את פירוק קבינט המלחמה.