אוכל: תרבות הטאפאס הספרדית מתאימה מאוד לישראלים ו''הלנה'', הטאפאס בר החדש שנפתח בתוך ביתן הלנה רובינשטיין (שנקרא כיום ביתן איל עופר) בסמוך להיכל התרבות ותיאטרון הבימה בתל-אביב, הוא דוגמה מצוינת. עושים כאן שימוש בחומרי גלם מקומיים ועונתיים תוך שימוש בטכניקות מטבח מגוונות ויוצרים שפה משל עצמם שבאה לידי ביטוי באוכל הנהדר המוגש כאן. אם בטאפאס בר ממוצע תמצאו אנשובי או סרדין מקופסת שימורים, אז כאן יגישו סקומברי (מקרל קטן שמוצאים בעונה זו בים התיכון) שנכבש במקום עם שמן זית ישראלי מצוין מזן קורונייקי שעוטף את הדג בטעמים עמוקים ועשירים.
תמצאו כאן גם סלט מעולה של אבטיח ופקוס עם גבינת המאירי, עלי ג'רג'יר, טרגון, שקדים וויניגרט עלי נענע - כל כך מרענן ועונתי ומורגש שהוא בהשראה ספרדית אבל גם הכי מקומי ומשלנו.
2 צפייה בגלריה
yk13957784
yk13957784
(צילום: דוד קישקה)
לכבוד העונה הקצרה של הטונה האדומה בים התיכון הוגש לי טרטר טונה אדומה ופטל אדום מרמת הגולן, שהיו חוויה לחיך ולעין. סלט חומוס ואנשובי, איקרה מעושנת, מונטדיטו (כריך פתוח קטן - מזכיר ברוסקטה) פטה כבד וגם סטראצ'טלה (התוכן של הבורטה), לצד דגים נאים וצלחת שרקוטרי הם רק חלק מהתפריט המוצלח.
השף גיא גמזו, הוא אחד מבעלי המקום יחד עם איציק חנגל אבל את המטבח מוביל השף הצעיר והמוכשר דור ברזילי, ובתקופה הקרובה יוגשו כאן גם ספיישלים של השפית ירדן שי (לשעבר קפה אירופה). בין אם לפני הצגה בהבימה או בין אם אחרי מופע בהיכל התרבות הסמוכים ובין אם שבת צהריים משפחתי או ערב של בילוי מאוחר עם חברים - הלנה זו אופציה מצוינת עם ישיבה בפנים ובחוץ וחוויית שירות ואירוח נעימים, אדיבים ומקצועיים. הישיבה בחוץ הנושקת לגן יעקב היא ממש פינת חמד נדירה במרחב האורבני.
2 צפייה בגלריה
yk13957785
yk13957785
צילום: דוד קישקה
בכל הקשור למשקאות תמצאו קוקטיילים נהדרים שיוצר מוש בודניק, אחד הבעלים ומהמיקסולוגים הטובים שיש, לצד תפריט יינות מרשים שמובילה כאן הסומליירית ליז קוקין.
בשעות הצהריים של שישי ושבת מציעים כאן מנות מבוססות ביצים וגם גבינות של המחלבה הקטנה ושל חוות רום המצוינות לצד לחם מיוחד וטעים של ''חגי והלחם'' שהוא הלחם הטעים ביותר שאפשר למצוא כיום בארץ.
רחוב: הלנה ממוקמת בתוך ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו, שנקרא כיום ביתן איל עופר בשדרות תרס''ט ובסמוך להיכל התרבות ותיאטרון הבימה. בסמוך נמצא גן יעקב שהוא אחד המקומות הקסומים של העיר. ניתן לשוטט בגן התלוי על פני שני מפלסים ולהתרשם מהמראה וההדר של עצי השקמה העתיקים שבמקום ובצמחייה המטפסת, בין פינות צל נעימות ואווירה של מרחב ירוק ופראי ממש בלב העיר.
העצים הם בני מאות שנים וכנראה שרידים של אזור שהיה שופע עצי שקמה שהיו משמעותיים באזורנו על פני אלפי שנים. הגן שתוכנן על ידי האדריכל יעקב רכטר, שהותיר את העצים העתיקים ושילב אותם בתכניותיו, נחנך בשנת 1964 ונקרא על שם יעקב סוראסקי, בנו של אליאס סוראסקי, נדבן יהודי ממקסיקו.
בביתן איל עופר מוצגת כרגע תערוכה בשם ''רואים ירוק, רואים שקוף'' שאצרה איה מירון בעזרת ענת פלד ושמעניקה דרך האומנות משמעות לצמחים ולכח וליופי שלהם השזורים בחיינו.
בכניסה אל מתחם היכל התרבות מרחוב דיזנגוף ניתן לבקר בתערוכה פתוחה לקהל הרחב, בשיתוף פעולה של מטה משפחות החטופים, המציגים תמונות עוצמתיות שנבחרו לייצג את מאבקם להשבת החטופות והחטופים.
הלנה. שדרות תרס"ט 6, ת"א. טלפון: 03-653-6090