איש העסקים רני צים מצטרף לתחום הלוהט של תעשיות ביטחוניות באמצעות חברת פסגות שבשליטתו – זאת לאחר שמכר את רוב הפעילות הפיננסית (בית ההשקעות) של פסגות, שתהפוך כעת לחברה ביטחונית. צים, שהחל את הקריירה כבעל חנות מכולת בפתח-תקווה ולאחר מכן כבעל רשת סופרמרקטים כמעט חינם שנמכרה ליינות ביתן, עבר לתחום הנדל"ן - ייזום מרכזים מסחריים, ולתחום הפיננסים, באמצעות רכישת פסגות, וכעת חודר לתחום חדש - ביטחוני.
צים מהמר על מרוץ החימוש במערב, שגרם להגדלת תקציבי הביטחון של אירופה פי שלושה בהשוואה לעבר. פסגות שבבעלותו תרכוש את מלוא מניותיה של חברת רובו-טים (Roboteam) לפי שווי 40 מיליון דולר, בתמורה להקצאה לבעלי רובו-טים, 56.3% ממניות פסגות. בעקבות הדיווח עלתה אתמול מניית פסגות בבורסה ב-8%.
1 צפייה בגלריה
yk13958200
yk13958200
(רני צים | צילום: מאיר אדרי)
רובו-טים היא יצרנית של רובוטים מתקדמים המשמשים למשימות צבאיות וביטחוניות שונות, לרבות איסוף מודיעין בסביבת שטח מורכבת, ביבשה ובמים. רובו-טים מוכרת את מוצריה ביותר מ-30 מדינות בעולם.
החברה הוקמה בשנת 2009 על ידי יוסי וולף ואלעד לוי, שניהם יוצאי יחידה מסווגת של חיל האוויר, וכיום נמנות עם בעלי המניות של רובו-טים גם אלביט מערכות (מחזיקה בכ-21%), שעימה יש לרובוטים הסכם שת"פ אסטרטגי, וקונצרן הביטוח האירופי ג'נרלי (כ-11%).