מירן זיו, אשתו של שלומי זיו שחולץ שלשום משבי חמאס בעזה, חלמה על הרגע שישוב. החדשות המשמחות, על כך שאהובה שלומי בדרך לישראל, הגיעו אליה בשבת בבוקר. "בכלל שתיתי קפה עם חברה", היא סיפרה ל"ידיעות אחרונות". "התחלתי לקבל הודעות בטלגרם, מחברים ומבני משפחה, וגם התחילו כל מיני שמועות. מיד התקשרתי לקצינה שמלווה אותנו. לקח עוד זמן עד שאישרו לי את החדשות הכי טובות בעולם – שלומי שלי חוזר הביתה. זה כל מה שרציתי, זה כל מה שחלמתי, על זה נאבקנו כל החודשים הארוכים והקשים האלה. אנחנו פה יחד. זה כל מה שחשוב, זה ושכל החטופים יחזרו אלינו. כל הטוב עוד לפנינו".
״שלומי שמח ומאושר להיות בבית. הוא עדיין מעכל את הדברים, וגם אני, וזה ייקח עוד זמן. אנחנו פה, שלומי ואני יחד פה, וזה מה שחשוב. אנחנו עטופים, עוטפים אותנו מכל עבר, ואני מודה על כך", היא מציינת. "יעבור עוד זמן עד שאדע יותר על מה שקרה בשבי, ואני יודעת שדרך ארוכה עוד לפנינו – אבל אנחנו נצעד אותה יחד. שלומי חזק, הוא גיבור. הוא גבר של אחד בדור, הוא יהיה בסדר. אנחנו נהיה בסדר".
1 צפייה בגלריה
yk13958441
yk13958441
(סוף־סוף סלפי. שלומי ומירן זיו)
רק ביום חמישי האחרון, בראיון ל"ידיעות אחרונות" שלא התפרסם, הביעה מירן אמונה ואופטימיות מעוררות השראה: "אנחנו יודעים ששלומי חטוף, וההנחה היא שהוא בחיים. הוא ככל הנראה לא נחטף פצוע. אבל אין, אין סיכוי שיקרה לו משהו. זה שלומי ואני מאמינה בו, יש לו יכולות הישרדות, והוא מסתדר בכל מקום. אנחנו נאחזים בזה. מה מצבו בשבי? הלוואי שהייתי יודעת".
"אני מודה, דיבורים על עסקה מעוררים בי תקווה, אם כי אף פעם לא איבדתי תקווה", היא הוסיפה, "בכל יום שישי אני כותבת לשלומי, אני מספרת לו הכל כדי שכשהוא יחזור הוא יידע מה היה. אני דואגת שהבית יהיה נקי כל הזמן, אני דואגת לפינה שלו בחוץ, מזיזה את הספות, שוטפת, משקה את הפרחים. כמו שהוא עזב את הבית ככה אני רוצה שהבית יהיה כשהוא יחזור. שיחזור כבר".
בחזרה להיום. את מנעד הרגשות בביתם של שלומי ומירן אפשר רק לדמיין. כששלומי נשאל על שלומו, הוא מבקש לענות בקצרה: "אני מאושר להיות בבית".