כל אחד מארבעת החטופים שחולצו שלשום במבצע ההירואי שבו למציאות אחרת. מציאות קשה, מורכבת, עצובה. אבל במקרה של אלמוג מאיר ג'אן, ההסתגלות תלווה בהתמודדות עם אובדן אישי כבד: אביו, יוסף (יוסי) ג'אן, הלך לעולמו שעות ספורות לפני שקיבל את הבשורה על חילוץ בנו.
"יוסף אהב את אלמוג בכל מאודו והתייסר יום אחרי יום. ליבו לא עמד בזה, ובאופן טרגי, 20 שעות לפני האושר שחיכה לו – נדם", כתב הרב ליאור אנגלמן, חברו. מותו של יוסף ז"ל נקבע שלשום בצהריים, בעת שהגיעו לספר לו על שחרור בנו הוא נמצא מחוסר הכרה.
2 צפייה בגלריה
yk13958800
yk13958800
(אלמוג עם אביו יוסף ז”ל)
בתוך כך, גאות אלגרבלי, אחותו של אלמוג, סיפרה אתמול כי כשהיה בשבי, הוא צפה בשידורי אל-ג'זירה ונחשף שם לפעילות ולהפגנות למען החטופים. "תמשיכו לעשות את זה", קראה לציבור. היא סיפרה גם על הקשר המיוחד שנוצר בינו לבין אנדריי ושלומי: "הם החזיקו האחד את השני, אפילו ברמה של לספר האחד את השני ולעזור עם הגילוח ובדברים הקטנים. אנדריי לימד אותם רוסית והם למדו יחד ערבית והעסיקו האחד את השני".
בסיום ההצהרה שנשאה, סיפרה על המשך המאבק החשוב: "אמא קיבלה את המתנה הכי טובה שאפשר לבקש ליום ההולדת. כולנו חיכינו לזה". הדוד אבירם הוסיף: "לנו זה מושלם, אבל יש עוד 120 חטופים שאנחנו מחוברים אליהם, אני כל כך מחובר שקשה לי לראות את המשפחות האחרות שהיקירים שלהן בעזה. אנחנו צריכים להביא אותם".
2 צפייה בגלריה
yk13958802
yk13958802
אלמוג ובני משפחתו בבית החולים | צילום: דובר צה"ל