אתמול אישר דובר צה"ל ששלושת החטופים הגברים ששוחררו, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו, ואנדריי קוזלוב, הוחזקו בבית משפחתו של עבדאללה אל-ג'מאל, פעיל חמאס, שבמשרד התקשורת של חמאס הוגדר כ"עורך ועיתונאי בסוכנות 'פלסטין עכשיו'". "זו הוכחה נוספת לכך שחמאס משתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי", נמסר מדובר צה"ל.
בציוץ שפרסם אתמול רמי עבדו, יו"ר הארגון האירופאי–ים-תיכוני למעקב אחר זכויות האדם, הוא כתב: "מעדות ראשונית של ההרג שביצע צה"ל בנוסייראת, עלה כי הצבא הישראלי השתמש בסולם כדי להיכנס לביתו של ד"ר אחמד אל-ג'מאל. הכוחות חיסלו במדרגות את פטימה, בת 36, ואז נכנסו לבית וחיסלו את בעלה, העיתונאי עבדאללה אל-ג'מאל, בן 36, ואת אביו אחמד, בן 74 - לעיני הנכדים. הצבא גם ירה בזיינב בת ה-27, בתו של אחמד והיא נפצעה".
בעקבות טענות שלפיהן עבד אל-ג'מאל כצלם וכעיתונאי גם באל-ג'זירה, הכחישו ברשת כל קשר אליו. "האיש הזה לא מאל-ג'זירה, הוא בכלל לא עבד באל-ג'זירה, והוא לא רשום כעובד באל-ג'זירה, לא עכשיו ולא בעבר", אמר עומר אל-וליד, ראש לשכת אל-ג'זירה בירושלים.
ברשתות החברתיות גם הופצה אתמול תמונה, לכאורה של חדר שבו הוחזקה נועה ארגמני.
2 צפייה בגלריה
yk13959021
yk13959021
צילום: דובר צה"ל
"כשהוחזקתי בדירה הם היו פותחים את הדלת בלי לדפוק, כדי לקרוא לי לנקות. כשהגיעו לחלץ אותי, פתאום נפתחה הדלת, והחייל אמר 'שלום נועה, זה צה"ל'. בהתחלה חשבתי שהם מסתלבטים עליי ולא זזתי מהמקום. הוא אמר לי: 'אני הולך להרים אותך על הכתף שלי, בסדר?' ואז הבנתי שזה קורה. במהלך החילוץ נתקעה המשאית. זה היה מפחיד. הלוחמים היו אמיצים. זה היה עניין של שנייה, ויכולתי לא להיות כאן היום". כך, על פי חדשות 12, סיפרה ארגמני.
לואיס הר (70) – שבפברואר השנה חולץ בעצמו משבי חמאס יחד עם פרננדו מרמן (60), במבצע דרמטי לא פחות של כוחות הביטחון ברפיח – שמע שלשום על החילוץ הנועז רגע לפני שעלה להופיע עם להקת המחול שלו על הבמה במושב נהלל. "פתאום הגוף התחיל לרעוד, רעדתי כולי וזה לא הפסיק. היו לי גם קושי בנשימה, בכי, התרגשות", סיפר אתמול. "זה היה הכול ביחד, המון רגשות. גם שמחה, גם עצב, והכול חזר, כל התמונות. למזלי, הייתי מוקף באנשים שעזרו לי וטיפלו בי. הם לקחו אותי למלון כדי שאתקלח, שאתרענן קצת, כדי שאוכל בכל זאת להופיע עם הריקוד. בסוף חזרתי לעצמי די מהר, עליתי על הבמה, והיה לנו מופע מוצלח מאוד. העצה הכי טובה שאני יכול לתת להם זה לא להישאר במקום, אלא להתקדם הלאה בחיים, עד כמה שזה אפשרי. להיצמד לדברים הטובים, למשפחה, לילדים, לעשות דברים שאוהבים. כמו שאני חזרתי ישר לריקודים, וזה מה שנותן לי המון כוחות כיום".
הר רוקד בלהקת "איה אשכול" שמורכבת מתושבי המועצה האזורית אשכול. הלהקה הוקמה לזכרה של רב"ט איה מלאכי ז"ל, בת המקום ורקדנית מחוננת שנרצחה בפיגוע בבאר-שבע ב-2002.