"נועם ואיתי לא כאן, אבל הם ביקשו להשמיע גם הם את קולם כאן", אמרה אתמול בדמעות מיכל, אלמנתו של לוחם הימ"מ פקד ארנון זמורה ז"ל, והשמיעה לאלפים שבאו ללוות אותו בדרכו האחרונה הקלטה של שני ילדיהם הקטנים: "אבא, אני אוהב אותך ומתגעגע".
זמורה ז"ל, בן 36 משדה דוד, נפל במבצע החילוץ ההרואי של ארבעת החטופים ממחנה הפליטים נוסרייאת, כשהלך בראש הכוח. לציון גבורתו, שם המבצע שונה מ"זרעי קיץ" ל"מבצע ארנון". אתמול הובא למנוחות בהר הרצל. עם צאתם של בני משפחתו מביתם במבשרת ציון, עמדו תושבים רבים עם דגלי ישראל וליוו אותם בדרכם להלוויה.
3 צפייה בגלריה
yk13958347
yk13958347
(פקד ארנון זמורה ז"ל)
מיכל הוסיפה וספדה לבעלה: "בשבועות האחרונים כשהתאמנתם למשימה הכל כך חשובה הזאת, שאלתי אותך שוב ושוב, 'אתה רגוע?' ואתה ענית שוב ושוב שכן. הסברת לי שאין שום סיכוי שיקרה משהו אחר חוץ מהצלתם של ארבעת החטופים. ובכל זאת, הנה אנחנו כאן. הצלת חיים, זה מה שהוביל אותך. ערכיות, אהבת האדם, שנאת הבריונות, כמו שקראת לה. האיש הכי חזק שאני מכירה. ובאותה העת ממש, הכי רגיש ומתוק".
רותי, אמו, ספדה לו: "ילד שלי אהוב, כל כך שמחה שהספקתי לענות לך ביום שישי האחרון כשהתקשרת בדרך ליחידה. אמרתי לך, 'ארנון, שמור על עצמך ועל חבריך, אני אוהבת אותך'. ענית לי, 'אימא, גם אני אוהב אותך'. ארני, הקרבת את חייך למען המדינה הזו, למען אנשיה. זו היית עבודתך ואהבת אותה, והרגשת שאתה מגשים את ייעודך אז השתקתי את הדאגות, השתקתי את החרדות. ידעתי שזו הרולטה הרוסית. גיבור של אמא, גיבור של מדינה שלמה, נוח על משכבך בשלום".
3 צפייה בגלריה
yk13958895
yk13958895
“אמרת שאין סיכוי שיקרה משהו חוץ מהצלת החטופים”. האלמנה מיכל, אתמול | צילום: דוברות המשטרה
אבירם מאיר, דודו של אלמוג מאיר ג'אן שחולץ מהשבי במסגרת המבצע, אמר בהלוויה: "הבאתם שמחה למשפחות. הבאתם שמחה עצומה לעם ישראל. אין לי אלא להודות לימ"מ, לצה"ל ולשב"כ, לראשי המשטרה למתכננים ובעיקר למבצעים. אני מבקש בעיקר לפנות למשפחת זמורה ולהגיד לכם, ביתנו ביתכם, ילדינו ילדכם. דמנו מהול בדמו של ארנון בברית שלא ניתנת לניתוק. אני מודה לכם ולמשפחה מעומק הלב, תודה רבה ושלא תדעו עוד צער".
ביום הזיכרון האחרון כתב זמורה לפקודיו: "היום הזה חידד לי עוד יותר כמה בר מזל אני שזכיתי ועודני זוכה לשרת לצידכם. תחגגו את העצמאות. אלה אתם שאפשרתם ומאפשרים אותה. אני רוצה שתדעו כמה אני גאה ואוהב אתכם". הוא העביר את ההודעה גם לבנות הזוג של הלוחמים והוסיף כי "לא היינו מצליחים אפילו לקשור נעליים בלעדיכן. אתן אלה שמקריבות, אתן אלה שפותרות את הבעיות ואתן אלה שתומכות בנו שאנחנו נופלים. אני אוהב גם אתכן".
3 צפייה בגלריה
yk13958660
yk13958660
הלך בראש הכוחות. הלווייתו של פקד זמורה ז”ל, אתמול | צילום: דוברות המשטרה
אבירם, דודו של אלמוג מאיר ג’אן: “הבאתם שמחה עצומה לעם ישראל. אני מודה לכוחות הביטחון ולמשפחה. דמנו מהול בדמו של ארנון בברית שלא ניתנת לניתוק”