אחרי שהייתה עם הגב אל הקיר, הפועל ת"א הצילה לעצמה את העונה במוצ"ש עם ניצחון 62:70 בקריית-אתא, ושלחה את סדרת חצי גמר הפלייאוף למשחק שלישי ומכריע הערב (21.00) בהיכל קבוצת שלמה. בסדרת הגמר, שתצא לדרך ביום חמישי, ממתינה כבר מכבי ת"א.
למרות ההפסד במשחק השני, השחקנים של שרון אברהמי לא עשו גם הפעם חיים קלים לאדומים. כמו במשחק הראשון, קריית-אתא חזרה שוב מפיגור דו-ספרתי ולא הייתה רחוקה מניצחון עד שקרסה ברגע האחרון, והיא לא מתכוונת לשמש תפאורה במשחק השלישי, למרות שהפועל ת"א החזירה לעצמה את יתרון הביתיות. הפייט הצמוד ברוב שלבי המשחק הכניס בשחקני קריית-אתא אמונה שהם יכולים לשחזר את הניצחון המפתיע במשחק הראשון בת"א, אבל כדי לעשות זאת הם יצטרכו לשפר שני אלמנטים שפחות עבדו במשחק השני – הקליעות מחוץ לקשת (4 מ-17) ומהעונשין (12 מ-26).
בצד השני, הפועל ת"א אומנם נשארה בחיים, אבל הלחץ נשאר מכיוון שהיא הקבוצה הפייבוריטית אצלה בבית והזיכרונות ממשחק מספר 1 עדיין טריים. בקבוצה מקווים לנטרל את הלחץ הזה או לקחת אותו למקום חיובי על מנת לא לסיים את העונה מוקדם מהצפוי, אלא להרוויח העונה עוד שני משחקי דרבי לפחות.
הניצחון במשחק השני הגיע בזכות התעלות של טיילר אניס במחצית השנייה (17 נקודות אחרי ההפסקה), ובקבוצה מודעים לכך שבמשחק הערב זה לא יספיק והם צריכים התייצבות של שחקנים נוספים, כולל אקסבייר מנפורד שלא נמצא בשיאו בשלושת המשחקים האחרונים ובמוצ"ש הסתפק ב-9 נקודות עם 2 מ-9 מהשדה.

גור שלף יו"ר הוועדה המקצועית

הנהלת איגוד הכדורסל קיימה אתמול את ישיבתה המלאה הראשונה מאז התמנה עמוס פרישמן ליו"ר האיגוד, וקיבלה את המלצותיו למספר מינויים. גור שלף, לשעבר קפטן נבחרת ישראל, מונה לתפקיד יו"ר הוועדה המקצועית לגברים, תפקיד בו החזיק בשנים האחרונות פרישמן עצמו.
בנוסף, לירון כהן, גם היא קפטנית נבחרת ישראל לשעבר והיום חברת הנהלה, תשמש כיו"ר הוועדה המקצועית של הנשים. מנחם וידהורן ואורה גלזר מונו לסגני היו"ר, אורי להב יהיה יו"ר ועדת 3x3 שהוקמה לראשונה, וגזבר האיגוד יהיה רו"ח ירון אשל.

רג'וב נשאר בחוץ

נבחרת פלסטין תתארח מחר אצל אוסטרליה למשחק במסגרת מוקדמות המונדיאל, אך יו"ר ההתאחדות ג'יבריל רג'וב לא הצטרף לנסיעה. הסיבה שניתנה היא בעיות ויזה שהוגדרו כ"טכניות". כזכור, רג'וב הורשע בעבר בידי ישראל בפעילות טרור והצדיק את המתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. מההתאחדות האוסטרלית נמסר כי הם "מודעים למקרה של יו"ר ההתאחדות הפלסטינית" וכי מדובר ב"עניין ממשלתי".