שמונה עונות בטלוויזיה הישראלית זה לא מעט, בטח אם מדובר בשעשועון. הז’אנר הזה עבר כ”כ הרבה גלגולים ושינויים עד שכמעט נעלם מהטלוויזיה הישראלית, אולי בערוצים השונים מפחדים שטריוויה תפחיד את הצופים, והם יעבירו לערוץ שלא מבקש מהם לחשוב יותר מדי. ההצלחה העקבית של “המדרף” מראה שהצופה הישראלי הרבה יותר חכם ממה שתופסים ממנו. "המרדף" הוא אחד הלהיטים הכי גדולים של התאגיד, ובצדק גמור. מדובר באחת התוכניות הכי כיפיות על המסך, והיא לא מאבדת קצב גם בעונה השמינית. נתון בהחלט מכובד.
1 צפייה בגלריה
yk13958883
yk13958883
(עדיין בשיאה. "המרדף")
היצר לנצח בתחרות טריוויה הוא נצחי, הוא לא ישתנה גם עוד מיליון שנה (אבל כנראה שהצ'ייסר יהיה אז צ'אט ג'יפיטי, או מישהו בסגנון רובוקופ). אין צופה שלא רוצה לדעת אם הוא צדק, ואין מישהו שלא נעזר בגוגל כדי לבדוק את התשובה, כדי להרגיש שהוא ניצח בעצמו את הצ'ייסרים הכל יכולים (ובאמת, נראה שאין דבר שהם לא יודעים). כלומר, מובטח לך ב"מרדף" שתלמד משהו חדש, שלשם שינוי הדבר החדש הזה אינו מתכון לעוגה כמו במאסטר-שף ולא מי הרס את משימת התקציב של האח הגדול. "המרדף" הוא אולי פורמט קנוי שכבר עבד היטב בחו"ל, אבל גם את זה צריך לדעת איך להתאים לישראל וכאמור זה לא קל לשמור על רמה גבוהה ועל חדות בעונה השמינית, אבל התוכנית לא נשחקה ולא נמאסה. "המרדף" מגלמת בתוכה את כל היתרונות שיש לתאגיד השידור הציבורי על הערוצים המסחריים. יש לתאגיד את היכולת לייצר בידור חכם ויעיל, וב"מרדף" הוא לא מפספס. ממש כמו הצ'ייסר והצ'ייסרית. הזרימה כ"כ טבעית, עד שאפשר למצוא את עצמך עושה בינג' על השעשועון. כיף שהוא איתנו עכשיו
לא רק הצ'ייסר איתי הרמן והצ'ייסרית מיכל שרון מצוינים, גם המנחה עידו רוזנבלום פשוט מעולה במה שהוא עושה. הוא עושה את זה כל כך בקלות ובטבעיות שהוא נולד לתפקיד הזה. יש למנחי שעשועונים לאורך השנים נטייה להתנשא בצורה מעצבנת על המתמודדים, אצל רוזנבלום אין דבר כזה. אין לו מניירות, נראה שהוא ממש נהנה מהתפקיד ואין ספק שיש לו חלק גדול בכך שהתוכנית ממשיכה ועדיין מרעננת. מדובר בטלוויזיה בה כולם יוצאים מורווחים. אם היא תמשיך ככה, היא עוד תגיע לעונה ה-20 בלי שנרגיש.

בקטנה


מגישה ב־BBC שאלה את הנציג הישראלי יהונתן קונריקוס מדוע ישראל לא הזהירה את הפלסטינים לפני מבצע החילוץ של החטופים ולא איפשרה להם להתפנות. שאלה מדהימה שאפילו בארץ נהדרת לא היו חושבים עליה בשביל מערכון, וגם בני היל היה חושב שזה מוגזם (למרות שהיה אפשר ללוות את השאלה לצלילי "יאקטי סאקס") טוב שהיא לא שאלה מדוע צה"ל לא מספק לחמאס טנקים ומטוסים, כדי שגם להם יהיה. אפשר גם לחלוק בשירותי המודיעין שלנו, כי אם כבר אז כבר. מדובר בקטע שהוא לא פחות מקאלט.