יותר מ-60 שנה אחרי שנכתב, השיר "שיבולי פז" יקבל השנה משמעות מיוחדת בקיבוץ ניר עוז, שממנו נחטף ב-7 באוקטובר מחבר השיר, עמירם קופר ז"ל.
קופר ז"ל, בן 86 במותו, כתב את השיר לאירועי חג החומש לקיבוץ. "החלטנו לשלב את השיר כשיר מוביל בטקס ביכורי התינוקות המסורתי אצלנו במשמרות", מספרת שרה בייטל, רכזת התרבות של קיבוץ משמרות. "בחרנו בשיר עוד לפני שנודע שהוא נרצח, כדי להזכיר לכולנו שהשמחה לא שלמה עד שכל החטופים יחזרו הביתה. נראה לנו שפתחנו מסורת חדשה ונשאיר את השיר המיוחד הזה גם לשנים הבאות כביטוי לסולידריות שלנו עם קיבוץ ניר עוז ולרצון שלנו לחזק את אחינו ואחיותינו שם", סיכמה שרה בייטל, רכזת התרבות של קיבוץ משמרות.
עומר נרי, רכזת התרבות של קבוצת שילר, תיארה: "זו הפעם הראשונה שנעלה את ריקוד שיבולי פז בטקס הביכורים של שבועות בקבוצת שילר. זה ריקוד שעולים בו הילדים הבוגרים שלנו, חבורת הנעורים ט-י"ב, עם סרטים צהובים ובחולצות שקוראות להחזרת החטופים, ואז ינוגן השיר. עד היום היו שירים אחרים, אבל אני מעריכה שהשיר הזה יהפוך למסורת בכל חג שבועות ולמיטב ידיעתי בקיבוצים רבים אימצו את השיר כמוטיב מרכזי בטקסי שבועות".
רותם קופר, בנו של עמירם ז"ל, סיפר כי "אבא כתב את השיר כשקיבוץ ניר עוז חגג חמש שנים להיווסדו, יחד עם המלחין יענקל'ה שגיא שהיה ש"ש בעין השופט. אבא כתב משנות נעוריו ובכל שנות חייו. הרבה משיריו נוגעים בהוויה המקומית ובחקלאות, אבל זה השיר הכי מפורסם שאבא כתב. זה מחמם את הלב שקיבוצים רבים מתייחסים לשיר והוא ידוע מאוד מאז שהגבעטרון שר אותו, זו תהיה הנצחה מכובדת לזכרו של אבא, זה היה גורם לו נחת".
ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הוסיף כי "השיר שיבולי פז שכתב עמירם קופר ז"ל זוכה לחיים חדשים בקיבוצים רבים. חג הביכורים הוא החג המרכזי שלנו. השנה נציין ונתגאה אבל לא נחגוג כי עברנו כעם אסון לאומי ויש עדיין 120 חטופים, אחים שלנו שחייבים לחזור. בטקסים בכל הקיבוצים זה יהיה המוטיב המרכזי".