1. בזמן שאלפי חיילים נלחמים בעזה, מאשרת הכנסת את רציפות חוק ההשתמטות של עשרות אלפי חרדים צעירים מגיוס לצה"ל, שכה זקוק להם. אולם זה רק פן אחד של העדפת החרדים בכל תחומי החיים בישראל. ברקע – אי-השלמת הגשר התלוי ומסַכן החיים מעל כביש 1, שלא יעבדו עליו בשבת, גם אם יש בקרעיו התלויים מעל הכביש משום פיקוח נפש.
1 צפייה בגלריה
yk13961705
yk13961705
(צילום: רפי קוץ)
2. בה בשעה נוזף סמוטריץ' בבכירי משרדו, החשב הכללי וראש אגף התקציבים, שמנסים לשמור על הקופה מהעברת סכומי עתק למגזר החרדי. תוכנית ההנחות לדירות של משרד השיכון בראשות גולדקנופף מעדיפה באופן ברור את הציבור החרדי, בעוד עמיתו גפני מעכב העברת עודפי תקציב של 5.9 מיליארד שקל עד שיאושרו דרישות סיעות הקואליציה. בין הדרישות: מאות מיליונים למורות החרדיות ולמשרדה של אורית סטרוק לזהות יהודית והחטיבה להתיישבות, 60 מיליון לאתרים קדושים ומועצות דתיות, 26 מיליון לחינוך יהודי ועוד ועוד. בסה"כ יותר מ-800 מיליון שקל.
3. במקביל נוספו כבר 1.07 מיליארד שקל לישיבות, 243 מיליון שקל לחינוך החרדי ועוד קצבאות מעודדות בטלנות. הקצבאות לאברכים הועלו ו-100 אלף אברכים מקבלים קצבה של כ-10,000 שקל בשנה. לעומת זאת, סטודנט ישלם במצטבר בלימודיו לתואר 30-40 אלף שקל שכר לימוד, וזה עוד צפוי לעלות בקרוב. המשמעות: מי שלימודיו לא יתרמו שבריר אחוז לצמיחה מקבל כסף מהמדינה, ומי שצפוי לקדם את כלכלת ישראל ישלם עוד ועוד. בה בשעה מקוצצים כספים לחדשנות, להייטק ולתלמידים מחוננים. זהו סדר העדיפויות הפגום של הממשלה. "צדק" ישראלי בהקצאת משאבי המדינה.