מכינת "תבור" על המפה: מתוך 120 בוגרי המכינה - 17 יתגייסו לקורס טיס, כאשר שתיים מהם הן בנות..
ג', 18, מירושלים, למדה בתיכון מוזיקה ומחול ואף נבחנה ב-10 יחידות לימוד בבגרות במחול. אולם, היא "נטשה" את האמנות לטובת קורס טיס. "מתחילת התיכון הבנתי שאני לא מתכוונת להיות רקדנית מצטיינת בצבא", שיתפה. "בערך בכיתה י' נכנס לי הג'וק הזה של הטיס והתחלתי להתאמן בבית. אני רוצה להיות במגמת קרב או מסוקים, כי אני מחפשת את המקום עם התרומה הכי משמעותית", תיארה ג'.
2 צפייה בגלריה
yk13969888
yk13969888
(שבעת בוגרי המכינה שעתידים להתגייס לצנחנים | צילום: מכינת תבור)
לצד ג', גם י', בת 18 מגבעתיים, צפויה להתחיל בקרוב את הקורס היוקרתי. "בכיתה י"א קיבלתי מיונים לטיס, ועברתי ממיון למיון ועם הזמן הבנתי שזה המקום שמתאים לי", הסבירה. "המלחמה חידדה את הרצון שלי לשרת שנים רבות בצבא ולתרום במקומות הכי חשובים", סיכמה.
במקביל לבוגרים שמיועדים לקורס טיס, ישנם גם 3 בוגרי המכינה שמוכוונים לשייטת 13, 5 לסיירת מטכ"ל, 4 לשלדג, 3 לחובלים בתוכם בת, 6 לסיירות אחרות, 6 לחטיבת הצנחנים והקומנדו ועוד עשרות לתפקידי לחימה אחרים.
2 צפייה בגלריה
yk13970138
yk13970138
"רצון לתרום במקומות הכי חשובים" | צילום: אביהו שפירא
"התחושה שלנו היום שמדובר במלחמה על הבית", קבע גלעד שגב, ראש המכינה. "וזהו צו השעה להגיע למקומות החיוניים ביותר עבור צה"ל ולתרום למדינה. בוגרינו, שמגיעים מרחבי הארץ - מקריית-שמונה עד הערבה - יצאו מתבור עם סל ערכים שמוביל אותם להנהגה בכל תחומי החיים", סיכם.
את דבריו של שגב חיזק א', בן 19, יליד אשקלון, שיצטרף בקרוב למסלול המפרך של סיירת מטכ"ל. "מגיל צעיר חוויתי מבצעים והתקפות של חמאס על ישראל", תיאר. "המלחמה רק חיזקה אצלי את התחושה שעלינו לתת את הכל למדינה ולחפש את הדרכים שבהן נוכל לתרום יותר".
גם א', בת 19, ממושב במרכז הארץ סיפרה כי היא מצפה להתחיל את שירותה הצבאי. "אני מרגישה מוכנה לקראת הקורס שיימשך כשנתיים וחצי והעיקר אני מגיעה עם המון אהבת הארץ לקורס", אמרה והוסיפה. "רכשתי במכינה התמדה, שאיפה למצוינות, מקצועיות, כל הדברים שאזדקק להם בקורס החובלים".
אריאל עמיר ברודי, 19, מירושלים, התקבלה ליחידות המובחרות של חיל התותחנים ומתכננת לשרת ב"רוכב שמיים" או ב"מורן". "יש לי שאיפה להגיע לתפקיד פיקודי וקצונה ולתרום כמה שיותר למדינה בשירות הזה", שיתפה.
עמית דרי, מנכ"ל המדרשה למנהיגות תבור, סיכם "שמחים וגאים בבוגרים שלנו, שדווקא בעת הזו, כשישראל בעיצומה של מלחמה, שוברים עוד שיא בגיוס משמעותי לתפקידי לחימה בצה"ל".