"בבוקר 7 באוקטובר, כשהחלו האזעקות בגבעת שמואל, התחלתי להתארגן להקפצה - למרות שכבר הייתי משוחרר. הבנתי שמשהו קורה, רק לא ידעתי כמה זה חמור. כשקיבלתי הודעה מהמפקד יצאתי לבסיס בתחושה שלא ברור אם אחזור".
אלעד אקרמן התגייס במארס 2022 כלוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, כחלק ממסלול ה"הסדר" המשלב בין לימודים בישיבה לשירות בצה"ל. אחרי שנה וחצי של לימודים בישיבת ההסדר בירוחם, הוא התגייס לצה"ל ושבועיים בלבד לפני פרוץ המלחמה - הוא יצא לחופשת שחרור. אולם בעקבות המצב, השירות הסדיר של אלעד התארך והוא נכנס ללחימה ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
yk13960389
yk13960389
(צילום: שאול גולן)
"הפרידה מההורים הייתה דרמטית מאוד – חייכתי לאמא שלי וחיבקתי אותה, וכשנסגרה הדלת פרצתי בבכי".
באותה השבת איבדה הפלוגה את מפקדה, רס"ן בן ברונשטיין ז"ל: "הוא היה דמות להערצה, מעבר לזה שהיה הכי מקצועי שפגשתי – הוא היה בן אדם שראה את החיילים שלו ודאג לכולם".
2 צפייה בגלריה
yk13960303
yk13960303
אקרמן יחד עם חבריו לפלוגה, בהם הנופלים אפרים יכמן ז"ל ואיתן רוזנצוויג ז"ל | צילום: צילום עצמי
כחודש אחרי שנכנסו לרצועה, אלעד נפצע ונזקק לטיפול רפואי. "השתחררתי בעקבות הפציעה ולא הצלחתי לחזור להילחם. בתקופה הזו מצאתי משמעות ושליחות בניחום המשפחות השכולות. פגשתי הורים של חברים שאיבדתי, לצערי היו לא מעט כאלו. עבורם לשמוע סיפור שאני משתף על הבן שלהם, זה כמו אוצר".
6 לוחמים ומפקדים בפלוגה נהרגו במלחמה: סמ"ר אפרים יכמן, סמ"ר איתן רוזנצוויג, סמ"ר איתי בוטון, סרן ירון צ'יטיז, סרן אדיר פורטוגל, רס"ן בן ברונשטיין. גם הישיבה שבה למד אלעד ספגה אבדות קשות, כשתשעה מבוגריה נהרגו.
אלעד החליט להמשיך להעניק גם לאחר הפציעה. בימים אלו, אלעד מתמקד בעשייה בתחום החינוך: "אני מאמין בעשייה למען אוכלוסיות שאינן בעלות הזדמנויות שוות, שאין להן כוח פוליטי לדרוש את מה שמגיע להן".
כשהיה תלמיד כיתה י', הוא היה שותף להקמת תנוער הנוער "עזרא" בשכונה ד' בעיר יפו, שכוללת היום למעלה מ-120 חניכים. "המדריכים בתנועה נמצאים בקשר אישי רציף ומתמשך עם בני ובנות נוער – זה יחס מציל חיים. בסביבה שעלולה לדרדר אותם לפשע ושימוש בסמים – הקשר עם המדריכים חושף אותם לעולם חדש ומציע להם אלטרנטיבה לחיים כאזרחים טובים".
בעקבות ההצלחה, לפני שנתיים וחצי, בעודו לוחם בשירות סדיר – החליט אלעד להעתיק את המודל ולהקים תנועה נוספת בשכונת שרת בעיר לוד. תנועת "שרת" פועלת בעיר כשנתיים, ויש בה כיום כ-50 חניכים קבועים. "נתקלתי בסיפורים אישיים לא פשוטים בכלל. דברים כמו הורה מכה או מצוקה כלכלית. הליווי שלנו באמת יכול להיות גלגל הצלה עבורם".
בזמן שאלעד לחם ברצועה, התנועה המשיכה לפעול: "כשלחמתי בעזה הצוות בהובלת סיוון ברק וישי פינקלר החזיקו את הסניף עם הראש מעל המים, בזכותם הצלחנו לשרוד".
את שמה של תנועת הנוער בלוד, מתכנן אלעד לשנות כך שתיקרא לזכרם של החברים שאיבד במלחמה. "ביום הזכרון האחרון עשינו חדר עם תמונות החללים ולצידם הסיפור האישי של כל אחד מהם – שהילדים ומי שמגיע מהסביבה יוכלו להכיר אותם".
לתמיכה בפעילות תנועת הנוער בלוד פנו לאלעד - ‪054‑646‑6042‬‬