יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער פרש מממשלת החירום שלושה חודשים לפני שבני גנץ וגדי איזנקוט עשו זאת השבוע, ועמדתו הביקורתית לגבי קבלת ההחלטות במלחמה לא השתנתה מאז. בראיון ל"120 ואחת", הפודקאסט הפוליטי של ynet, הוא חוזר וטוען שבהיבטים רבים המלחמה לא מנוהלת היטב, וכחבר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון הוא מספק תחזית קודרת לגבי העתיד הקרוב והתוכניות של איראן וארגוני הטרור המסונפים אליה.
1 צפייה בגלריה
yk13961192
yk13961192
(גדעון סער | צילום: אלכס קולומויסקי)
בדומה לחבר אופוזיציה אחר, אביגדור ליברמן, שחוזר ומדבר על תוכנית איראנית למתקפה כוללת על ישראל בשנים הקרובות, סער מחזיק באותו מסר: "אנחנו נמצאים באירוע מאוד ארוך, של שנים, וחשוב לתאם ציפיות מול הציבור. חלק מהציבור אומר 'תנו לי את החיים שהיו לי, בואו נחזור למה שהיה כאן, בוא נסיים את המלחמה הזו'. יש כאלו שיש להם קונספציה חדשה - הסכם עם סעודיה והכל יסתדר. לא. אנחנו נמצאים לפני איום קיומי, תוכנית השמדה של מדינות הציר שמובילה איראן".
לדבריו זה ייעשה באמצעות "החלשת והתשת ישראל. יש בכיכר בטהרן שעון שמכוון לשנת 2040, בשנה הזו ישראל אמורה להיות מושמדת. זה לא רק חזון אידיאולוגי. הציר כולל את חיזבאללה, המיליציות השיעיות, חמאס, החות'ים בתימן. איראן דואגת לדחוף להם כל הזמן אמל"ח בהיקפים גדולים במטרה מוצהרת - השמדת מדינת ישראל".
על העתיד הפוליטי בישראל אומר סער: "לא שיניתי את דעתי שנתניהו צריך לסיים את תפקידו. אני אולי הראשון בצד הזה של המפה הפוליטית שהתייצב כבר לפני חמש שנים וחשב כך. עם זאת, בסוף יש פה עם שיכריע. מי שחושב שהוא יכול לשחק את אותו משחק של חמש השנים האחרונות לא מכיר במציאות. הוא אומר בעצם 'המלחמות הפנימיות יותר חשובות לי מסכנת ההשמדה המוחשית האמיתית שבשער'".