"אין זכות גדולה יותר ליהודי מלהילחם בגופו על הגנת הארץ. שתדעו שמתי בלב שלם וסיפוק אדיר". כך כתב רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב), מפקד פלוגה בהכשרה בסיירת גבעתי, שנפל בקרב בעזה עם שלושה מלוחמיו, ביומן אישי שכתב במהלך המלחמה.
2 צפייה בגלריה
yk13960929
yk13960929
(רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב) ז"ל)
טל בן ה-24 הובא שלשום למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה. ביומן, שלו נתן את השם "כוכבית קטנה בסוף היום", הוא כתב על הלחימה ועל החלומות שלו, להתחתן עם בת זוגו ולהיות "אבא משעמם". לבני משפחתו העביר מסר: "אם אני נופל בקרב, עם כל הצער אני שלם. אין זכות גדולה יותר ליהודי מלהילחם בגופו על הגנת הארץ".
2 צפייה בגלריה
yk13961196
yk13961196
קטע מתוך היומן
דין, אחיו הגדול של טל, פגש אותו לפני כשבוע ביום הולדתו ה-24. "אחי אמור היה לטוס לדרום אמריקה לשלושה חודשים עם בת הזוג שלו נועם", הוא מספר, "הוא כבר לקח חופשה ללא תשלום מהצבא, אבל הכל בוטל. אמרתי לו שיכתוב כל יום, אז הוא כתב יומן מלחמה שמתאר את הלחימה".
ביומן כתב טל: "ההחלטה הכי טובה שקיבלתי היא להצטרף לפלס"ר, והשנייה היא לכתוב יומן. אני מקווה שביום מן הימים אקריא אותו לילדיי כשהם יחשבו שאבא שלהם משעמם".
לוחמי סיירת גבעתי רס"ן פשבילסקי, סמ"ר איתן קרלסברון, סמל אלמוג שלום וסמל יאיר לוין נהרגו בפיצוץ שאירע כשהכוח נכנס לבניין בשכונת שאבורה ברפיח. זירת מטענים קטלנית הופעלה, והפיצוץ הקריס מבנה גדול על הלוחמים.