אותו דבר רק הפוך. אחרי ה-3:0 המביך בבכורה שלו כמאמן הלאומי, רן בן שמעון סימן "וי" על משחקו השני כמאמן הנבחרת, עם 0:4 על בלארוס במפגש ידידות שנערך בבודפשט. מן הסתם, כאשר היריבה היא באיכות של קבוצת תחתית מהליגה הלאומית, והסגל לא דומה לזה שנראה בליגת האומות – קשה באמת ללמוד משהו ממשחק כזה לגבי העתיד. גיא מלמד (8), רמזי ספורי (18) ורז שלמה (36) חתמו מחצית ראשונה נהדרת, ומוחמד כנאען סגר עניין (82) עם שער בכורה בנבחרת.
שם עליהם איקס. במשחק מול הונגריה בן שמעון ניסה להתחכם עם הרכב שכולל שמות כמו יואב הופמייסטר, עופרי ארד או עדן שמיר, ושילם על כך ב-22 דקות מזעזעות בהגנה, וגם ניהול המשחק שלו לא הוסיף. אם ההונגרים היו מעט יותר מרוכזים, זה היה נגמר הרבה יותר גרוע עבור ישראל. המאמן הפיק את הלקחים, הבין את הטעות שלו, ולמשחק מול בלארוס השאיר על הספסל את אותם שחקנים שלא ניצלו את ההזדמנות שקיבלו, וכנראה שגם לא יהיו חלק מהקמפיין.
ועכשיו ברצינות. אפשר בהחלט להבין את הדרישה להשאיר את סגל הנבחרת האולימפית מחוץ לזימונים בצד בשל ההכנות לפריז, אבל לגבי יתר השחקנים לא הייתה מדיניות כלשהי, כולל לגבי אלו שמתכוננים למוקדמות המפעלים האירופיים. בן שמעון היה צריך להתעקש ולקבל סגל שקצת יותר ישקף את הנבחרת בדבר האמיתי.
מנגד, חובה להודות שגם עם מיגל ויטור, ערן זהבי, אוסקר גלוך, שון גולדברג, מוחמד אבו-פאני, ענאן חלאילי ואחרים כנראה שלא נצליח יותר מדי מול צרפת, בלגיה ואיטליה.
ובכל זאת, אם יש שחקן אחד שיכול לשנות את כללי המשחק, זה מנור סולומון, שנעדר מרוב הקמפיין האחרון ומנסה לחזור לעצמו בטוטנהאם. אם בן שמעון יקבל סולמון כשיר ובכושר, אפשר בכל זאת להראות משהו מעבר ולצאת מהאפרוריות.

מריינג'רס למכבי ת"א? המועמד לרשת את קין

לפני שישה ימים בלבד הודיע רובי קין כי לא ימשיך כמאמן מכבי ת"א, ועל פי דיווחים בסקוטלנד, לאלופה הישראלית יש כבר על הכוונת מחליף אפשרי – מייקל ביל – שאימן בין השאר את גלזגו ריינג'רס. ה"סאן" הסקוטי פירסם כי ביל בן ה-43 הוא אחד המועמדים המובילים לרשת את קין. הוא אימן בסך הכל שלוש קבוצות, בהן כאמור מועדון הפאר מגלזגו. במשך שנים שימש כעוזר מאמן, בין השאר אצל סטיבן ג'רארד באסטון וילה.
ביוני 2022 קיבל ביל את ההזדמנות הראשונה בקריירה שלו כמאמן ראשי, וזה קרה על הקווים של קווינס פארק ריינג'רס מליגת המשנה באנגליה. לאחר פתיחה נפלאה לעונה, שכללה שמונה ניצחונות ב-11 מחזורים, הוא מונה למאמן גלזגו, והחליף את אותו ג'רארד שתחתיו הוא עבד בווילה. אחרי שנה ביל פוטר מהקבוצה הסקוטית וחודשיים לאחר מכן מונה למאמן סנדרלנד, אך גם שם הדברים לא הסתדרו. (נדב צנציפר)