המאבק של משפחת מזרחי נשא פרי: אמש החליטו בצה"ל כי לוחם המילואים ששם קץ לחייו לאחר שישה חודשי לחימה בעזה, יוכר כחלל צה"ל ויובא לקבורה צבאית.
1 צפייה בגלריה
yk13961419
yk13961419
(אלירן מזרחי ז"ל)
מתחקיר המפקדים עלה שהמפגש של אלירן עם מפקד הפלוגה וחייל נוסף, אשר התקיים ביום שבו שם קץ לחייו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית שאותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים - ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך באותו היום. "עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל", הוסיפו בצה"ל. ההחלטה נלקחה בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון והרמטכ"ל, ולאחר שראש אכ"א בחן זאת.
אלירן, שהתגורר בענתות, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, שניים מהם על הרצף האוטיסטי. הוא שם קץ לחייו יומיים לפני שהיה אמור לחזור להילחם ברפיח. "אנחנו בהלם. אנחנו שמחים שהצלחנו מצד אחד, ואז אנחנו אומרים - 'איך אפשר להיות שמחים'", אחותו של אלירן, שיר מזרחי, אמרה. "היינו שנייה מלצאת להפגנה ופתאום הקצינים הגיעו ואמרו לנו את זה".
ההירתמות של אלירן הייתה מיידית והוא התנדב למילואים כבר ב-7 באוקטובר. "הוא הגיע לחוד החנית והיה מבין הראשונים שנכנסו לעזה", סיפרה אחות אחרת, הילה גדליהו. "לאיזו תופת הוא נחשף שגרמה לו לקחת את חייו?"