2 צפייה בגלריה
yk13962018
yk13962018
(צילום: אלון שרעבני)
1. האטרקציות והבילויים יהיו יקרים יותר הקיץ?
"גל ההתייקרויות לא פסח על האטרקציות והשנה נרשמת עלייה של 7%-25%, כולל בפארקי מים פופולריים. למשפחה בת ארבע נפשות ההתייקרות יכולה להסתכם באלפי שקלים ביולי-אוגוסט".
2. מה הסיבה לכך? "התייקרות בחשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, מחסור בכוח אדם וגם ביקושים גבוהים בחופשת הקיץ. יולי-אוגוסט זאת גם תקופה טובה למלכוד צרכנים, מחירים מופקעים באזורים מבודדים, וניצול העובדה שכל המשפחות בחופשה ורוצות ליהנות ביחד".
3. טיפים איך להתנהל נכון? "‎מילת המפתח היא תכנון – תכננו מראש איך ייראה כל יום בחופשה. תבחנו מהו התקציב העומד לרשותכם, סמנו בלוח השנה באילו ימים אתם עם הילדים, באילו ימים הם אצל סבא וסבתא, ובאילו ימים בקייטנה, וזה יסייע לכם לשלוט בתקציב".
2 צפייה בגלריה
yk13962100
yk13962100
צילום: טל אגסי
4. בכמה אפשר להוזיל את סל ההוצאות המשפחתי בחופש הגדול? "אפשר לעשות בסמארטפון השוואת מחירים לכל פעילות בשניות. חשוב לפתוח עיניים למבצעים של הרשתות, מועדוני צרכנות, הטבות מהעבודה ועוד. תכנון מוקדם וטיימינג נכון יכול להוזיל עלויות ב-10%-30%. מועדוני צרכנות יכולים להוזיל עד 50%".
5. המלצות להוזלת חופשה בחו"ל? "אם אפשר לדחות את הנופש לאחרי הקיץ, זה עשוי לחסוך עשרות אחוזים. תעשו השוואות מחירים עצמאיות, ולא דרך אתרים שמבצעים השוואות. עוד דרך שיווקית שגורמת לצרכן לפתוח את הארנק היא הצגת מבצע כ'מוגבל בזמן'. תבדקו היטב כל דבר".