סרט אימה בגליל התחתון: מורה הבחינה בראש כרות סמוך לכניסה לבית ספר ביישוב בסמת טבעון אתמול בבוקר.
לאחר חקירה קצרה התברר כי הקורבן הוא רביע עריידי (43), תושב העיר מרר, שנרצח באכזריות על ידי אלמונים וגופתו בותרה. המשטרה פתחה בחקירה, טרם נעצרו חשודים. ההורים והמורים כיוונו את התלמידים מדרך אחרת לבית הספר, כדי שלא יראו את הזירה.
1 צפייה בגלריה
yk13962769
yk13962769
(רביע עריידי)
נעים עריידי, אביו של הקורבן, היה משורר ידוע ופרופסור לספרות. הוא כיהן כשגריר ישראל בנורבגיה ובאיסלנד, והגיש במשך 11 שנים תוכנית בערבית בחדשות קשת. האב הלך לעולמו ב-2015.
לפי החשד, לפני שראשו של הקורבן נזרק בסמוך לבית הספר - העבריינים ניקו אותו באמצעות חומרי ניקוי כדי להעלים ראיות. נראה כי עריידי נחטף מביתו ונרצח, ובמשטרה חושדים כי הרקע לרצח הוא סכסוך בין ארגוני פשיעה. מיד אחרי הרצח של עריידי, הופצה הודעה בשם "ארגוני הפשיעה" שבה נכתב: "הזהרנו אתכם להפסיק את הקשר עם ארגון הפשע. רצחנו אותו לאחר שהתחיל לפרסם דברים של איום ובגידה".
במקביל, גבר כבן 50 נפצע באורח קשה אתמול בפיצוץ רכב בדרך הים ברחובות. אדם נוסף, שלפי מד"א סייע בחילוצו מהרכב, נפצע באורח קל. הרכב המשיך לנסוע אחרי הפיצוץ, עד שפגע במכונית ונבלם בעץ - ולכן חשדה המשטרה תחילה שמדובר בתאונת דרכים שהובילה לשריפה. בהמשך אותר מטען החבלה.
כמו כן, ביום שלישי, ערב החג, נהרגה צעירה כבת 20, קרובת משפחה של עבריין, בפיצוץ רכב באשקלון. גם ברכב זה הוטמן, לפי החשד, מטען חבלה - בניסיון לחסל את העבריין. ברכב הייתה גם ילדה בת שבע שנפצעה אנושות, בעוד העבריין עצמו, גבר כבן 40, שרד ונפצע באורח קל. גם אביה של הילדה שהיה ברכב, בן 28, נפצע בינוני. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי, ובהמשך עידכנו שם כי מצב הילדה קשה.
במהלך השנתיים האחרונות גבו סכסוכים בין ארגוני פשיעה את חייהם של 15 בני אדם. רק בשני מקרים הצליחה המשטרה להגיע למבצעים, ושאר התיקים נותרו פתוחים וללא כל התקדמות בחקירה. בין 15 הנרצחים ישנם גם כמה חפים מפשע. בחלק מהחקירות עלה כי במקרים אלה לא הצליחו הרוצחים להגיע ליעדיהם, ובחרו להמית את קרובי משפחותיהם.