המשטרה בבואנוס-איירס השתמשה שלשום (רביעי) בזרנוקי מים, בגז מדמיע ובכדורי גומי כדי לפזר הפגנות אלימות מחוץ לקונגרס, במחאה על רפורמה כלכלית שנויה במחלוקת של הנשיא חאבייר מיליי, שנחוש לקצץ בתקציב המדינה.
מכיוון שלמפלגתו של מיליי אין ייצוג משמעותי בשני בתי הקונגרס - בית הנבחרים והסנאט - הוא נאלץ להגיע לסיכומים עם האופוזיציה. הקונגרס דחה את הנוסח הראשוני של הרפורמה - שכללה יותר מ-600 סעיפים. בסוף אפריל אישר נוסח מעודכן שבו "רק" 238 סעיפים.
1 צפייה בגלריה
yk13962586
yk13962586
(הפגנות אלימות בבואנוס־איירס | צילום: איי־אף־פי, LUIS ROBAYO)
בשעת לילה מאוחרת, ברוב זעום, אישר הסנאט את הרפורמה שהציג מיליי, שמאז עלייתו לשלטון מתקשה ליישם את מדיניותו. הניצחון של מיליי הושג בזכות הקול של סגניתו ויו"ר הסנאט, ויקטוריה ויארואל.
הנשיא הליברטריאני, כלכלן בעברו, ניצח בבחירות אחרי שהבטיח לפתור את המשבר הכלכלי הקשה ביותר בארגנטינה ב-20 השנים האחרונות - שבמהלכו נקלעה המדינה למיתון עמוק, והאינפלציה הגיעה ליותר מ-300 אחוז.
לטענת המוחים, הרפורמה תיפגע במיליוני ארגנטינאים. במהלך המחאה השליכו מפגינים מקלות, אבנים ובקבוקי תבערה על השוטרים, והציתו מכוניות ברחובות בואנוס-איירס.
עשרות מפגינים וכ-20 שוטרים נפצעו בעימותים. חמישה מחוקקים מהאופוזיציה פונו לבית החולים לאחר שהמשטרה ריססה אותם בגז מדמיע.