הותר לפרסום: היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) פתחה בחקירה בחשד להטיית המשחק בין הפועל אום אל-פאחם לבני-יהודה במחזור הנעילה בליגה הלאומית. לפי הודעת המשטרה, היא "חוקרת חשד לעבירות של שוחד והטיית משחק כדורגל. זאת בהמשך למידע מודיעיני שהתקבל לאחר סיום המשחק".
כזכור, עירוני טבריה ובני-יהודה הגיעו למחזור הסיום של הלאומית עם מספר נקודות זהה (69), כשטבריה במקום השני שמוביל לליגת העל בזכות הפרש שערים עדיף (+25 לעומת +21). טבריה התארחה בנתניה אצל מכבי הרצליה וידעה שאם תשיג שלוש נקודות, רק ניצחון אסטרונומי של בני-יהודה באום אל-פאחם ימנע ממנה עלייה היסטורית. זה כמעט קרה, כשבמהלך המחצית השנייה בני-יהודה כבר עלתה למקום השני בזכות יתרון 0:5 במקביל ל-1:2 של טבריה – ונראתה בדרך לליגת העל. אלא שטבריה הבקיעה שני שערים בדקות 73 ו-82 בדרך ל-1:4, בעוד שער של אום אל-פאחם, שצימק ל-6:1, מנע בין השאר את העלייה מהכתומים.
מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "אנו מפעילים מעקבים ומנהלים בדיקות אכיפה ומניעה שונות באמצעות חברת החקירות לאורך כל העונה וביתר שאת בתקופה האחרונה. החומר הרלוונטי הועבר למשטרת ישראל כחלק ממאבק בלתי מתפשר לשמור על טוהר הספורט. נמשיך לשתף פעולה בכל דרך כדי להבטיח הגעה לחקר האמת".