בחומרים שהוגשו כחלק מעתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד שינוי פקודת המשטרה, שהדיון בה יתקיים בשבוע הבא, נמצא מכתב ששלח המפכ"ל יעקב שבתאי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובו הוא מדווח כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עוקף אותו ומתערב בהחלטות מבצעיות – בניגוד להוראת השופטים.
המפכ"ל סיפר כי לאחר שהתבקש על ידי הרמטכ"ל שהמשטרה תלווה את שיירות הסיוע לעזה, הוא פנה למפקד מחוז דרום במשטרה על מנת לבדוק את הסוגיה והופתע לגלות כי "התקיימה שיחת ועידה בהשתתפות השר לביטחון לאומי, סגן במפכ"ל ומפקד מחוז דרום שבמסגרתה הנחה בן גביר כי אין לסייע בנושא, מאחר שזו אחריות הצבא". שבתאי טוען כי שוחח על כך עם בן גביר, הבהיר לו שמדובר במשימה של משטרת ישראל, "והשר מחה בפניי והבהיר כי יהיו לכך השלכות".
3 צפייה בגלריה
yk13962869
yk13962869
(היועצת בהרב־מיארה | צילום: גיל נחושתן)
עוד טוען שבתאי כי בן גביר פנה ישירות למפקד מג"ב ולמפקד מחוז צפון של המשטרה והורה להם להשעות שוטרים שהיו מעורבים בהשלטת סדר בהר מירון ולדעתו נקטו באלימות. "שיחה זו התקיימה ללא ידיעתי", כתב המפכ"ל, "ואציין כי הן לשר והן למפקד מג"ב אין סמכות להשעות את השוטרים, ודאי בטרם בירור האירוע".
3 צפייה בגלריה
yk13962871
yk13962871
המפכ"ל שבתאי | צילום: זיו קורן
השר בן גביר מסר בתגובה: "המפכ"ל מסתיר שהשיחה התקיימה כשהוא היה בניתוח וסגנו מילא את מקומו. גם שאר הציטוטים והאירועים מסולפים וכוללים חצאי אמיתות. היועמ"שית מדליפה ומנסה להשפיע על שופטי בג"ץ".
3 צפייה בגלריה
yk13962868
yk13962868
השר בן גביר | צילום: עמית שאבי
אתמול הודיע בן גביר כי הגיש את מועמדותו של ניצב אבשלום פלד לוועדה למינוי בכירים על מנת למנותו למפכ"ל המשטרה.