דירקטוריון חברת החדשות הודיע אתמול על מינויה השנוי במחלוקת של חברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החדשה של החברה.
שמאלוב-ברקוביץ' נחשבת למקורבת למספר אנשי ליכוד, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והיא אף ניסתה להיבחר לליכוד בעבר. שמאלוב-ברקוביץ' גם כיהנה בעבר כיו"ר הרשות השנייה. לדברי גורמים בחברת החדשות, ייתכן שזהו רמז לתגובה מכיוון מפלגת הליכוד ונתניהו על התחקיר של העיתונאי רביב דרוקר ותוכנית "המקור" על השרה מירי רגב.
1 צפייה בגלריה
yk13962766
yk13962766
(יוליה שמאלוב־ברקוביץ' | צילום: אלכס קולומויסקי)
עיתונאי חדשות 13 הבהירו כי למרות המינוי הפורמלי, שמאלוב-ברקוביץ' לא תוכל להנהיג בפועל את החברה. "בתפקידה הרגולטורי התנכלה הח"כית לשעבר באופן סדרתי לחברת החדשות", חרץ מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי ויו"ר ועד העובדים של חדשות 13 בשיחה עם "ידיעות אחרונות". "היא מונתה בדיון חפוז על ידי חברי דירקטוריון שמינתה בעצמה, כשכיהנה כיו"ר הרשות השנייה, באופן שמעורר חשש לניגוד עניינים. לא פחות חמור מכך, התבטאויותיה בעניין זכויות הנשים בלתי נסבלות - ועלולות, חלילה, להטיל כתם על עיתונאי החברה כולה. אנחנו דורשים מהרשות השנייה לבטל את המינוי - אחרת, ניפגש כולנו בבג"ץ".
חלק גדול מהעובדים חתמו אתמול על מכתב מחאה נגד המינוי, שנשלח לדירקטוריון חברת החדשות. ארגון העיתונאים והעיתונאיות גיבה אותפ ובפנייה דחופה לרשות השנייה דרש למנוע את מינויה של שמאלוב-ברקוביץ'.
מדירקטוריון רשת 13 נמסר בתגובה: "יוליה שמאלוב נבחרה ע"י ועדת איתור שבחנה מספר מועמדים, פעלה במקצועיות ובתהליך סדור. בישיבת הדירקטוריון היום נכחו כלל הדירקטורים וכולם הצביעו פה אחד בעד המינוי".
מהרשות השנייה נמסר: "מינוי מנהל חברת חדשות אינו טעון אישור של הרשות השנייה".