פרסום ראשון. "במבט לאחור, הייתי נמנע מלפנות יישובים בצפון כמו יערה, בצת ולימן. ההישג הגדול של חיזבאללה הוא שיש עשרות אלפי מפונים בצפון": האמירה של מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, בפגישה עם תושבי מנות, במפגש ראשון עמו בערב החג, עוררה תגובות חלוקות ביישוב.
התושבים הפנו לאלוף שאלות בנוגע למצב היישובים שלא פונו והביעו דאגה נוכח הכוונה לצמצם את היקף המשרתים במילואים בכיתות הכוננות. גורדין הסביר כי הצעד מחויב המציאות לדעתו, בשל המשמעויות הכלכליות והמשאבים הגבוהים שגיוס זה דורש, וכי יש מענה בטחוני מספק לאיומים כעת.
1 צפייה בגלריה
yk13962712
yk13962712
(האלוף גורדין | צילום: עמית שעל)
בפגישה, כפי שהעידו לפחות ארבעה ממשתתפיה, גורדין אמר גם כי הוא מכיר ב"שגרת החירום" ביישוב. על רקע הבג"ץ שהגישו נציגי יישובים שלא פונו, בו העמדה הרשמית של פיקוד הצפון הייתה כי ניתן לקיים שגרה ואספקת שירותים בסיסיים עבורם, התחייב גורדין בפגישה כי יעביר מסמך בחתימתו המכיר בכך שלא ניתן להתנהל ביישובים אלו בשגרה.
"מפקד הפיקוד אמר בעדינות שההחלטה מגיעה מחישוב כלכלי יותר מאשר חישוב צבאי ובעיניי זו טעות גדולה, כי המצב מסלים", אמר מומי בר כליפא, יו"ר ועד היישוב.
תגובת דובר צה"ל: "במהלך השיחה המדוברת הבהיר אלוף הפיקוד כי הבחירה לפנות את היישובים המדוברים התקבלה בהתאם להערכת המצב המבצעית. בניגוד לטענות, האלוף לא אמר כי היה נמנע מפינוי היישובים המדוברים".