עוד לפני נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס: שר הביטחון יואב גלנט צפוי לבקר בארצות-הברית לאחר שהוזמן לפנטגון על ידי שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, כארבעה חודשים לאחר ביקורו האחרון בוושינגטון.
"במהלך שיחתו ב-11 ביוני עם שר הביטחון, אוסטין הזמין אותו לבקר בפנטגון כדי להמשיך ולדון בהתפתחויות ביטחוניות מתמשכות במזרח התיכון. השר גלנט קיבל את ההזמנה וייסע בקרוב לארה"ב", כתב דובר הפנטגון פטריק ריידר. מטרת הביקור של גלנט בארה"ב היא כפולה: המצב בצפון והמשך שיתוף הפעולה עם האמריקאים שחוששים מהסלמה שעלולה לדרדר למלחמה אזורית, ודיון אסטרטגי על היום שאחרי ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
yk13963543
yk13963543
(השר גלנט | צילום: שאול גולן)
בתוך כך, הודיעה ארה"ב שלשום על הטלת סנקציות על ארגון "צו 9", שפעיליו חסמו ותקפו נהגי משאיות סיוע הומניטרי שעשו את דרכם לרצועת עזה. במסגרת הסנקציות יוקפאו כל הנכסים שהארגון מחזיק בארה"ב וייאסר על אמריקאים לבוא איתו במגע. זאת, לאחר שלפני כחודש פעילי הארגון העלו באש שתי משאיות ליד חברון.
בתנועת "צו 9", שם טוענים כבר שבועות שמחאתם לא אלימה וכי הם לא אחראים לפעילים אחרים שמגיעים ונוהגים באלימות, הגיבו על הסנקציות מצד ממשל ביידן ומסרו: "הבחירה להטיל סנקציות על תנועה בה חברים בני משפחות חטופים שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת, ומהווה פגיעה אנושה במשפחות, בדמוקרטיה הישראלית ובמושג החירות העולמי".