משפחתו של סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'אן, קיבלה את הבשורה המרה על נפילתו ברפיח בערב חג הקורבן. "המשפחה מרוסקת", סיפרו אתמול קרוביהם.
3 צפייה בגלריה
yk13963453
yk13963453
(סרן ווסים מחמוד ז"ל | צילום: דובר צה"ל)
סרן ווסים מחמוד היה סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601 של עוצבת עקבות הברזל 401. "זה אסון", אמר אתמול שריף גאנם, דודו. "ווסים נפצע בתחילת המלחמה מרסיס שחדר לידו והוא רצה לחזור ללחימה. הוא היה אמור להיות מנותח אבל הוא דחה זאת לאחרי סיום המלחמה. מדובר בלוחם נחוש ואמיץ. הוא הקפיד לא לדבר על המלחמה, תמיד הרגיע אותנו, במיוחד את אימו. היום היא הרוסה לחלוטין. הוא היה הלב הפועם שלה שנקטף בטרם עת. ווסים היה אמור לצאת ללימודים כבר במרץ אבל הוא דחה אותם כי בראש מעייניו היו הצבא והיחידה שלו".
ראש מועצת בית ג'אן, נזיה דבור, ביטל את כל האירועים שהיו מתוכננים להיערך ביומיים הקרובים לציון חג הקורבן. על סרן ווסים מחמוד הוא כתב כי היה לוחם מיוחד, נמרץ ואמיץ שהשאיר חותם בכל מקום: "בעקבות האסון הכבד ונפילת החלל כל אירועי החג מבוטלים. יהי זכרו ברוך".
3 צפייה בגלריה
yk13963552
yk13963552
צילום: דובר צה"ל
רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל-כרמל, כתב בעמוד ה-X שלו: "אסון גדול בנפילת סרן וסים מחמוד מבית ג׳אן. לוחם אמיץ שהקדיש חייו להגנת המדינה. קצין למופת, מסור ואמיץ".
ואילו ראש העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, אמר: "ערב החג הקדוש לעדה הדרוזית, קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד מבית ג'אן. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מאוד, כבד מנשוא, במלחמה. לבי עם משפחה מחמוד ברגעים הקשים בהם התהפך עולמה; המשפחה שקיוותה וציפתה לחזרת הבן הקצין לחופשת החג בבית, מקבלת בערב החג את הבשורה הנוראה מכל. הבן יחזור, אך למנוחת עולמים".
3 צפייה בגלריה
yk13962834
yk13962834
סרן ווסים מחמוד ז"ל | צילום: דובר צה"ל