כמדי שבוע, גם אמש התקיימה בכיכר החטופים בתל-אביב עצרת של בני משפחות הישראלים והישראליות המוחזקים בשבי ברצועת עזה, אלא שהפעם הגיעו אליה כ-100 אלף איש על פי ההערכות.
באירוע, שעמד בסימן "יום האב", הוקרן גם סרטון ובו מסר מאנדריי קוזלוב, שחולץ בשבת שעברה מהדירה שבה הוחזק במחנה נוסייראת עם שלומי זיו ואלמוג מאיר ג'אן. בסרטון אמר קוזלוב: "כמעט כל שבת הם הראו לנו את ההפגנות שהתרחשו בתל-אביב ובירושלים. השקעתם כל כך הרבה זמן וכוח להחזיר אותנו הביתה, וזה אחד הדברים שנתנו לי תקווה, אתם גיבורים. יותר מ-120 חטופים עדיין שם ואני לא יכול להיות מאושר כל עוד הם שם, שאותי הצילו ואותם לא. הם עדיין שם, בעזה. בשביל החטופים שעדיין שם, יש החלטה אחת שצריך לקיים - עסקה. אני מבקש מכם, תחזירו אותם הביתה, בהקדם. תעשו עסקה בהקדם האפשרי".
3 צפייה בגלריה
yk13963847
yk13963847
(העצרת בכיכר החטופים | צילום: עידו ארז)
מיכאל קוזלוב, אביו של אנדריי, אמר: ״הבן שלי עכשיו עם משפחתו, יש לו מזל. אבל עדיין בשבי יש 120 אנשים שצריכים את עזרתנו. כל יום בשבילם זה עונש, זו התעללות פיזית ונפשית. למרות שהבן שלי חזר, הלב שלי עדיין בעזה".
ד"ר אודי בהרב, שנעצר לפני שבוע במחאה בקפלן בתל-אביב, התייצב אתמול בתחנת טיפול לעזרה ראשונה רפואית ונפשית שהקימו ארגוני "החלוקים הלבנים" ו"אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" בסמוך למוקד המחאה, ונשא דברים מהדהדים: "כולנו שונים, כולנו מיוחדים ואני הרופא של כולם. מהתינוק שנולד בשנייה הזו ועד שמונה המיליארד שחיים בעולם, אני אטפל בהם.
3 צפייה בגלריה
yk13963644
yk13963644
ד"ר אודי בהרב (שני משמאל), אתמול | צילום: קובי קואנקס
"אני הותקפתי על ידי שוטרי מג"ב בסדיר שקיבלו צו גיוס וההורים שלחו אותם בגאווה לשרת את המדינה. חשבתי שמשטרה תפקידה להגן על האזרחים. אני שואל את עצמי מה עבר על הילדים של כולנו, הלוחמים של מג"ב, שאיבדו את האנושיות והמצפון וכל מה שהייתי בשבילם הוא הפרעה בדרך. אחרי שהם שמעו את הפקודה ממפקד שהיה לידם, היינו משהו שצריך לסלק אותו. זה לא משנה אם זו אישה פצועה, מפגין או אודי בהרב, רופא בישראל".
ובתוך כך, המשטרה פירסמה אמש תיעוד דרמטי נוסף מ"מבצע ארנון" לחילוץ החטופים מנוסייראת, שבו נראה כוח הימ"מ סורק את הבית שבו הוחזקה ארגמני ונכנס אל החדר שבו שהתה ברגע החילוץ. "שו"נ בידינו", שו"נ בידינו", הם קוראים - כשהכוונה היא שאיתרו חטופה. הלוחמים אומרים מיד "נועה, הכל בסדר, לוקחים אותך הביתה", ואחד מהם סוחב אותה על גבו. חילופי אש נשמעים ברקע, והלוחמים מבטיחים בשנית: "את בטוחה. לוקחים אותך לאוטו".
3 צפייה בגלריה
yk13963930
yk13963930
צילום: קובי קואנקס
בהמשך נראה תיעוד - ככל הנראה מרכב החילוץ - שבו הלוחמים מזדהים בפניה: "אנחנו חבר'ה מהימ"מ ומהשב"כ. אנחנו לוקחים אותך הביתה, אנחנו מאוד מתרגשים שאת פה ואנחנו גאים בך". אז נועה מדברת לראשונה. "אני מתרגשת. אני פשוט מפחדת מהדרך", היא אומרת.
ד"ר אודי בהרב:
"אני שואל את עצמי מה עבר על הילדים של כולנו, הלוחמים של מג"ב, שאיבדו את האנושיות וכל מה שהייתי בשבילם הוא הפרעה בדרך"