אחרי שלאורך שנים שימש הפומ"ה (פורץ מכשולים הנדסי) את כוחות ההנדסה של צה"ל, הגיעה ב-2016 המהפכה, כשבמקום הפומ"ה הוכנסה לשירות הנמר"ה, או בשמה המלא – הנמ"ר ההנדסי.
הנמ"ר ההנדסי שהתפוצץ אתמול פותח בישראל, והוא למעשה גרסה משופרת של נמ"ר (נגמ"ש מרכבה). הוא מבוסס על נמ"ר החי"ר רגיל שנקלט בצה"ל כבר ב-2007, אך כולל כמה שיפורים והתאמות ויכול לשאת עשרה לוחמים. לנמר"ה יש גם יכולות הנדסיות, כמו אמצעים לפריצת שדות מוקשים, יכולות גישור וכלים לנטרול מטענים.
לעומת הנמ"ר הרגיל שנועד להוביל את הלוחמים אל אזורי הקרבות, הנמ"ר ההנדסי, נועד לסייע ללוחמי ההנדסה הקרבית.
הנמר"ה הוכנסה לשירות בגדודים 603 ו-601 של ההנדסה הקרבית ומאז שיפרה מאוד את יכולות התמרון של צה"ל.
בשל המיגון המשופר שעליה – שכולל בין השאר את מערכת ההגנה "מעיל רוח" – היא יכולה להביא את הכוחות עד לנקודה הרצויה, ולאפשר להם לטפל, גם תחת אש, במקרים המורכבים ביותר. בנוסף מצוידת הנמר"ה בעמדת מקלע כבד שנשלטת מבפנים, ובמערכות קשר ותקשוב משוכללות.