לוחם סיירת גבעתי סמל יאיר רויטמן מקרני שומרון, שנפצע אנושות ברפיח בשבוע שעבר, נפטר במהלך השבת מפצעיו. בן 19 היה במותו.
בכך עלה מספר ההרוגים באסון הפיצוץ במבנה הממולכד לחמישה. בתקרית נפלו גם רס"ן טל פשבילסקי, סמ״ר איתן קרלסברון, סמל אלמוג שלום וסמל יאיר לוין ז"ל.
1 צפייה בגלריה
yk13963938
yk13963938
(סמל יאיר רויטמן ז"ל)
"לצערנו קיבלנו את ההודעה המרה על מותו של גיבור ישראל, יאיר רויטמן", ספדו לו בקרני שומרון. "יאיר הוא בן לאיתן וריקי, אח לאלקנה, אפרת, הודיה, מעיין והדס. מלח הארץ, מטובי בנינו. מותו נקבע בבית החולים, לאחר מאבק ממושך".
הכוח שנפגע עסק בסריקות של מבנים חשודים בשכונת שאבורה, והלוחמים יצאו להתקפה משולבת על מרחב בנוי וצפוף שבו לפי החשד שהו מחבלים חמושים.
בשלב מסוים, הכוח - בפיקוד המ"פ - התקרב לבניין בן שלוש קומות והשליך מטעני נפח לתוכו כדי ליזום, אם וכאשר, הפעלת זירות מטעני חבלה שחמאס השאיר. לאחר מכן נכנסו למבנה, אז הופעלה זירת מטענים גדולה, שהוביל להקרסת הבניין על הלוחמים. הפיצוץ היה כה עז, שחלק מהפצועים נפגעו מחוץ לבניין שקרס מהרסיסים ומההדף הרב.
הכוחות החלו מיד בבידוד הזירה ובחילוץ הלכודים מאתר ההרס, ותוך דקות הוזנקו למקום גם לוחמי חילוץ והצלה של פיקוד העורף. בדיקה של צה"ל העלתה כי לבניין התחברה ככל הנראה מנהרה, והבית שממנו אירע הפיצוץ שייך לפעיל חמאס שהיה מעורב ככל הנראה בחטיפתו של גלעד שליט.