שיא בהיקף בקשות לאשראי של עסקים קטנים מהצפון בחצי השנה האחרונה. כך מדווחים בעוגן - גוף אשראי חברתי.
בחודשים מארס עד מאי נרשמה בעוגן עלייה רציפה בביקוש של עסקים קטנים מהצפון להלוואות, הן מבחינת מספר הבקשות והן בהיקף הכספי שלהן – כ-24 מיליון שקל בחודש מאי, לעומת כ-15 מיליון שקל בחודש אפריל וכ-18 מיליון שקל בחודש מרץ 2024. מאז אוקטובר 2023 נרשמו אצל עוגן יותר מ-11 אלף פניות של בעלי עסקים קטנים לקבלת הלוואות וליווי פיננסי בסכום ממוצע של 180 עד 220 אלף שקל לעסק, לעומת טווח ממוצע של 130 עד 150 אלף שקל לעסק לפני המלחמה.
על רקע הביקוש חסר התקדים, סכום ההלוואה המרבי של עוגן לעסק קטן הוגדל ב-30% מ-500 אלף שקל ל-650 אלף שקל, וניתן כעת להגישן בקשה להלוואה במסלול ישיר, ללא יועץ עסקי, בסכום של עד 250 אלף שקל, בריבית פריים בלבד, 6%.
עו"ד אופיר עוזרי, יו"ר עוגן: "מאות אלפי עצמאים ובעלי עסקים קטנים בכל רחבי ישראל, ובעיקר באזורי העימות בצפון ובדרום, נקלעו למשבר כלכלי בעקבות המלחמה. בחודשים האחרונים אנו עדים לעלייה והתרחבות של הקושי הכלכלי במיוחד בצפון, בעקבות הידרדרות המצב הביטחוני באזור. לאור הביקוש חסר התקדים לאשראי, הרחיב עוגן את תוכניות החירום שלו לעסקים קטנים. הגדלת סכומי האשראי בריבית פריים ומתן אפשרות הגשה עצמית של בקשות הלוואה נועדו להנגיש את האשראי החברתי של עוגן לכל אותם עסקים הזקוקים לסיוע. אנו מזמינים את כל בעלי העסקים הקטנים להיעזר בעוגן גם בקבלת הלוואות וגם בקבלת ליווי ומנטורינג עסקי".
קרנות האשראי של עוגן מתבססות על תרומות ממקורות פילנתרופיים, גיוס הון ממכירת איגרות חוב ופיקדונות למשקיעים, יחד עם קווי אשראי בנקאיים. מאז היווסדו ב-1990, סייע עוגן במתן הלוואות ליותר מ-80 אלף משפחות, עסקים קטנים ועמותות, בהיקף של מעל 2 מיליארד שקל.